• Anonym (Lejon)

Är det transfobt att inte vilja dejta en transperson?

Har precis läst denna artikel och vet hur jag själv ställer mig i frågan.
    Jag skulle personligen inte dejta en transperson, skulle däremot kunna ha en transperson som kompis.
    Jag har vänner av båda könen så det vore inte ett bekymmer. (Även om jag nog skulle tycka att det kändes lite besynnerligt till en början.)

Dessutom är det ju svårt att operera om en kvinna till en man, den sexuella biten är svår att få till med en antingen icke fungerande "penis" eller en liten pytteminiatyr (förstorad klitoris) som inte ens skulle kännas om den ens gick att få in.

Det är lättare att göra om en man till en kvinna men hur skulle ni män känna för att penetrera personen med vetskapen om att där tidigare suttit en penis?

Personen i fråga skulle snabbt återgå till sitt första kön om hormonbehandling avslutades Skulle du klara det?
    Jag skulle det inte.

I artikeln har folk delats upp i två läger, är detta transfobt eller inte?

www.bbc.com/news/blogs-trending-42652947

• Svar på tråden Är det transfobt att inte vilja dejta en transperson?
  • Anonym (Lejon)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-16 20:36:03 följande:
    Usch, vilket helvete att gå runt med munkavle på jobbet.

Det är inte begreppet transfobi som sådant så är problemet, utan värdegrunden i sin helhet. Ytterst så är det den som är roten till i stort sett allt ont i Sverige. Genom att erkänna ord som transfobi så legitimerar man värdegrunden. Genom att legitimera värdegrunden så legitimerar man förtrycket av det traditionellt svenska.

Svårare än så är det inte.
    Äsch, det är inte så farligt. Jag gör mitt jobb, är inte där för att vara social.

Jag förstår hur du menar och håller med i stort, får vidareutveckla i morgon om diskussionen ännu lever då. 
    Nu ska jag avsluta här för i kväll och gå ut med mina hundar och sedan väntar sängen för en tidig morgon.
  • Anonym (.)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-01-16 19:58:46 följande:
    Repeterar frågan.

Vad är regimmedia?
    Du fick svar. Läs det.
  • Anonym (.)
    Anonym (Lejon) skrev 2018-01-16 20:06:05 följande:
    För att jag helt uppenbart inte passar in i din förutbestämda kvinnomall.
    Ojdå, då kanske du ska sluta använda ord som mall om människor.

Det är just det tråden handlar om för övrigt.
  • Anonym (.)
    Anonym (hej) skrev 2018-01-16 20:01:40 följande:
    Själv så tror och hoppas jag på att en ordentlig ekonomisk kollaps kan lösa problemet. Ett ordentligt stålbad med svält och hemlöshet för medelklassen skulle få folk på bättre tankar. Det är dock fullt möjligt att feminismen och värdegrunden visar sig vara det som till slut dödade västvärlden.

Problemet med väpnat och utomparlamentariskt motstånd är att det inte finns tillräcklig vilja bland svenska män för att genomföra detta. De är tyvärr fullt upptagna med att vara pappalediga, gå på vinprovningar och med att dela töntiga bilder på Facebook.

Det är hur som helst väldigt deprimerande att vara svensk man idag. Var man än vänder sig i samhällt så är det tydligt att man är oönskad och illa omtyckt. Jag är glad för att jag i alla fall hittade en vettig fru och därmed är mer lyckligt lottad än den genomsnittlige mannen. Jag är 40 år gammal och mår illa av tanken på att vara 20 år gammal med vilja att bilda familj idag.
    Det kommer inte se ut så när den ekonomiska nedgången kommer. Det blir en chock och sen ett nytt normalläge, samhället kommer att absorbera chocken och därefter kommer individerna i det att försöka hitta nya sätt att leva sina liv.

Sydafrika, Cuba, Libanon, Venezuela, Burma alla ex-kommunist stater som levde med kommunism i årtionden...

Revolution kommer när en grupp är stark nog att utmana ett maktvakuum, och egentligen är just svält och sjukdom mer dämpande är främjande eftersom det leder till svaghet. Den som kämpar för överlevnad är inte bra på att planera.

Feminism eller kvinnostyre leder till PK, eftersom det är kvinnors natur, kvinnor vill ha samma jeans som andra kvinnor, det är i princip så långt deras tankevärld sträcker sig. Att ha olika tankar blir omöjligt i längden hos en grupp kvinnor. 

Maktmekanismen hos en grupp kvinnor är skam, det är så de kontrollerar varandra, och det är också så de ger sig på män och samhälle, de tar med sig sina personliga instinkter och erfarenheter in i politiken. Män är förvånansvärt lättpåverkade av skam, och lever nu med nedsänkt huvud, så sänkta att de inte ens försvarar sig själva längre.

Västerländska män var världens skitlorder länge, och tappade aldrig sin överlägsenhet, det skulle fortfarande vara möjligt att sparka skiten ur vilken annan nation eller världsdel som helst, men kvinnor har jobbat sig in i männens psyke med feminiserade tankar som leder till passiva och därmed svaga män.

Vi betalar nu och förhandlar med en diktator för ett skitland för att han ska stoppa människor från att krossa gränsen till Europa. Vafan? Vi kan inte hålla gränsen mot obeväpnade människor, men vi vill, tydligen, så vi förhandlar med en skurk. En skurk som en Churchill inte skulle tagit på allvar, skrattat åt, och om han kaxat, satt en kula i pannan på. Den här mannen struttar nu runt och är viktig.

Det blir inte mer feminint än så.

Orsaken jag tror att män reser sig är att skam är otroligt farligt att leva med, det tar livet av människor inifrån. Men det är också en sjukdom som går att bli bra ifrån snabbt. Skam kräver att man går med på den, i samma ögonblick man slutar gå med på den upphör den att vara effektiv.

Det behövs därför inga enorma nymodigheter i tänkande eller ideer, eftersom skam är ett så primitivt vapen i sig. Svårt eventuellt, men vi vet hur man gör, eftersom vi använde upplysningen för att slå ned religionen, en ideologi som får kraft ur skam.

Det handlar minde om kreativitet att möta en sån fiende och mer om inre styrka och disciplin. Ungefär som Roms styrkor när man var som bäst, eller Spartas. Håll formationen, lita på att mannen till vänster om dig har vänster sida, och hugg ihjäl vad som än dyker upp på höger sida. Kvinnor har inga av de egenskaperna och faller direkt eller ger upp när slakten börjat, det enda de har är skam, som är ett dåligt vapen mot nån som skiter i den.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (.) skrev 2018-01-16 19:30:38 följande:

Den media vars syfte med sin aktivitet är att upprätthålla regimen.

Ofta statligt finansierad, men inte nödvändigtvis.

Jasså du är bara en sån där konspirationsteoretiker. Jaha.
  • Anonym (.)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-01-17 09:09:41 följande:
    Jasså du är bara en sån där konspirationsteoretiker. Jaha.
    Du får ta det där med din statsminister som nu sätter upp en myndighet för att motverka regimmedia.
  • Pretorian IV

Finns inte en chans att jag skulle ha någon form av fysiskt kontakt med en transmänniska. Skulle nog ha svårt att ens kunna umgås med en sån person faktiskt.

Om någon anser mig vara transfobiskt för det så rör det mig inte i ryggen.

• Anonym (Lejon)
    Anonym (.) skrev 2018-01-17 05:43:24 följande:
    Ojdå, då kanske du ska sluta använda ord som mall om människor.

Det är just det tråden handlar om för övrigt.
    Hmm... ja eftersom tråden är min så är det ju fint att du talar om för mig vad den handlar om. 
    Jag är ts om du missat det.
  • Anonym (Lejon)
    Anonym (.) skrev 2018-01-17 06:37:07 följande:
    Det kommer inte se ut så när den ekonomiska nedgången kommer. Det blir en chock och sen ett nytt normalläge, samhället kommer att absorbera chocken och därefter kommer individerna i det att försöka hitta nya sätt att leva sina liv.

Sydafrika, Cuba, Libanon, Venezuela, Burma alla ex-kommunist stater som levde med kommunism i årtionden...

Revolution kommer när en grupp är stark nog att utmana ett maktvakuum, och egentligen är just svält och sjukdom mer dämpande är främjande eftersom det leder till svaghet. Den som kämpar för överlevnad är inte bra på att planera.

Feminism eller kvinnostyre leder till PK, eftersom det är kvinnors natur, kvinnor vill ha samma jeans som andra kvinnor, det är i princip så långt deras tankevärld sträcker sig. Att ha olika tankar blir omöjligt i längden hos en grupp kvinnor. 

Maktmekanismen hos en grupp kvinnor är skam, det är så de kontrollerar varandra, och det är också så de ger sig på män och samhälle, de tar med sig sina personliga instinkter och erfarenheter in i politiken. Män är förvånansvärt lättpåverkade av skam, och lever nu med nedsänkt huvud, så sänkta att de inte ens försvarar sig själva längre.

Västerländska män var världens skitlorder länge, och tappade aldrig sin överlägsenhet, det skulle fortfarande vara möjligt att sparka skiten ur vilken annan nation eller världsdel som helst, men kvinnor har jobbat sig in i männens psyke med feminiserade tankar som leder till passiva och därmed svaga män.

Vi betalar nu och förhandlar med en diktator för ett skitland för att han ska stoppa människor från att krossa gränsen till Europa. Vafan? Vi kan inte hålla gränsen mot obeväpnade människor, men vi vill, tydligen, så vi förhandlar med en skurk. En skurk som en Churchill inte skulle tagit på allvar, skrattat åt, och om han kaxat, satt en kula i pannan på. Den här mannen struttar nu runt och är viktig.

Orsaken jag tror att män reser sig är att skam är otroligt farligt att leva med, det tar livet av människor inifrån. Men det är också en sjukdom som går att bli bra ifrån snabbt. Skam kräver att man går med på den, i samma ögonblick man slutar gå med på den upphör den att vara effektiv.

Det behövs därför inga enorma nymodigheter i tänkande eller ideer, eftersom skam är ett så primitivt vapen i sig. Svårt eventuellt, men vi vet hur man gör, eftersom vi använde upplysningen för att slå ned religionen, en ideologi som får kraft ur skam.

Det handlar minde om kreativitet att möta en sån fiende och mer om inre styrka och disciplin. Ungefär som Roms styrkor när man var som bäst, eller Spartas. Håll formationen, lita på att mannen till vänster om dig har vänster sida, och hugg ihjäl vad som än dyker upp på höger sida. Kvinnor har inga av de egenskaperna och faller direkt eller ger upp när slakten börjat, det enda de har är skam, som är ett dåligt vapen mot nån som skiter i den.
    Nej, för du har absolut ingen förutfattad mening om hur kvinnor är.
    Och hur vore det att hålla sig till ämnet i min ts?
  • Bullimor
    Pretorian IV skrev 2018-01-17 13:15:53 följande:

Finns inte en chans att jag skulle ha någon form av fysiskt kontakt med en transmänniska. Skulle nog ha svårt att ens kunna umgås med en sån person faktiskt.

Om någon anser mig vara transfobiskt för det så rör det mig inte i ryggen.

Instämmer, så känner jag också.
  • HelaGotland

Nej det är så klart att det inte är transfobt. It's a matter of of personal opinion.

• Anonym (.)
    Anonym (Lejon) skrev 2018-01-17 15:35:10 följande:
    Hmm... ja eftersom tråden är min så är det ju fint att du talar om för mig vad den handlar om. 
    Jag är ts om du missat det.
    Anonym (Lejon) skrev 2018-01-17 15:38:33 följande:

Att du inte förstår vad din egen tråd implikerar är sorgligt, men inte mitt fel.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (.) skrev 2018-01-17 06:37:07 följande:

Du låter typ som Lady Dahmer och Fanny Åström. Generaliserar ett helt kön, resonerar likadant, utan fakta och vetenskap, bara massa radikaliserat yrande.
  • Anonym (Lejon)
    Anonym (.) skrev 2018-01-17 21:56:24 följande:
    Anonym (Lejon) skrev 2018-01-17 15:38:33 följande:

Att du inte förstår vad din egen tråd implikerar är sorgligt, men inte mitt fel.
    Du får ursäkta mig men det är du som inte förstår.
    Sluta gärna att sitta här och mästra.

Vill du ha sista ordet nu så varsågod. 
  • HelaGotland

N E J det är I N T E transfobt att få välja själv vem man T Ä N D E R på eller blir K Ä R i. Likaledes är det inte rasism om man bara intresserar sig för vita eller bara svarta eller araber.

• HelaGotland

Jag har en ytterst viktig fråga till TS ÄVEN om hum/hen inte längre är aktiv i tråden.

Om jag inte vill bli ihop med en fet person, för jag tänder inte på det, är jag då fettofob?
    Om jag inte vill bli ihop med en smsl person, för jag tänder inte på det, är jag då skinnyfob?
    Om jag inte vill bli ihop med en idrottare, för jag gillar inte idrott, är jag då atletofob?
    Om jag inte vill bli ihop med en kommunist, för jag själv är konservativ, är jag då rödofob? - och omvänt.

Viktigt, jag behöver ett svar för jag ska ut och ragga ikväll.

• rapsoljan

Det beror väl på skälen. Om en TP bjöd ut dig och du inte är attraherad är det väl bara att säga nej.

• Anonym (I USA)

Jag tvivlar på att det finns en enda människa i Sverige som på allvar tycker att det vore transfobiskt att inte vilja dejta eller ha sex med en transperson.

Tack och lov.

Men i USA, där det finns folk till allting och många extremister av allehanda slag finns det faktiskt en rörelse av lesbiska transkvinnor som på allvar tycker att det är transfobiskt att "vanliga" lesbiska inte vill ha sex med dem.

Den här rörelsen har uppfunnit begreppet "cotton ceiling" som en parafras på glastaket där bomullen hänsyftar på kvinnors trosor.

Många lesbiska i USA tar förstås väldigt illa upp av detta och försvarar med näbbar och klor sin rätt att välja bort vem de vill som sexpartner.

Svar på tråden Är det transfobt att inte vilja dejta en transperson?