Kan jag tvingas höra en muntlig tenta?
Hej!
Jag började i höstas en YH utbildning och på vår första tenta så fick jag IG.
Har varit mycket sjuk i migrän(utreds för det osv) så har inte kunnat plugga så då gick det som det gick.
Iaf. Nu har läraren meddelat att omtenta ska göras muntligt och känner jag läraren rätt så kommer det göras i grupp. Läraren hatar saker som tar lång tid och vi göra nästan allt i grupp, vilket är en historia i sig. Men skolan har uttrycken sagt att grupparbeten görs i så stor utsträckning pga tidsbrist.
Jag är nämligen typen som behöver gott om tid på mig att formulera mig, speciellt i pressande situationer så som tentor. Jag har nu sagt att jag vill göra den skriftligt men undrar nu om jag kan tvingas göra den muntligt, och i grupp dessutom?
Läraren har även uttryckt sig klumpigt många gånger. Bl.a. så har han snackat med andra elever om de som inte klarade tentan att ?det är uppenbart at vissa har adhd? pga hur de uttryckt sig osv. Detta gäller högst troligen inte mig, men blev chockad över att en lärare säger så till andra som det inte berör alls. Vad tycker ni om att en lärare snackar så om kursdeltagare?
Tacksam för svar!