Inga känslor kvar
Hej!
Jag har varit osäker på att skriva detta men jag känner att jag behöver lite råd. Jag har nu varit tillsammans med min pojkvän precis ett år i september och vi har nyligen flyttat ihop. Han är väldigt snäll, ödmjuk och har aldrig sårat eller skadat mig på något sett. Dock har jag börjat tappa mina känslor. Han har satsat mycket på sin träning då han elitsatsar och det har tagit emot när det gäller vår relation. Jag har känt att jag har ställt upp, stöttat och alltid funnits där men det är liksom aldrig nog. Jag känner att vi inte har den där gnistan kvar. Jag känner inte pirr i magen när jag ser honom och vi tjafsar ofta. P.g.a han prioriterade träningen före mig så har jag liksom bara tappat det. Nu när vi bor tillsammans så trodde jag det skulle bli bättre och att vi skulle komma närmre varandra men tycker vi har gjort tvärtom. Han går och lägger sig så fort han kommer hem från jobbet. Han är knappt pratglad och vår humor är totalt död. Jag har pratat med detta med honom för cirka 3 veckor sedan så han vet hur jag känner. Jag berätta för honom att mina känslor har liksom försvunnit och att jag känner mer som att vi är vänner som bor och gör saker tillsammans. Det som mest gör mig osäker är väl att jag är en säker person. Jag vet vad jag vill göra dem närmsta 3 åren, jag vill skaffa mig en trygg bostad, eventuellt skaffa barn.. men det känns inte som att vi är på samma plan. Kan då tillägga att han är 26 och jag 19. Jag vet bara inte vad jag ska göra nu. Jag känner mig inte redo att bara lämna honom. Han sa upp sin lägenhet för att kunna flytta in i min.. och vi blev precis sambos men samtidigt känner jag att jag vill ha mer. Jag vill ha någon som jag kan skratta med, prata med och dela min kärlek med. Jag är förvirrad och lite rädd. Om ni har några tips får ni gärna skriva några rader.