Rakad Apa skrev 2017-06-30 15:45:58 följande:
Det är såhär att en av mina största intressen/hobbies är att spela tv-spel.
När ett efterlängtat spel släpps, som jag har väntat på i flera år, så tar jag ledigt från jobbet för att kunna spela. Det provocerar en del folk som idiotförklarar mig och kommer med spydiga kommentarer. Det är i deras värld inte en acceptabel grund att ta ledigt men själva så tar de ledigt för att t ex att fiska, jaga eller gå på konsert. Jag förstår inte riktigt skillnaden, intresse som intresse liksom.
Nån idé om varför folk blir så provocerade?
Många har svårt för sådant som går utanför det normala. Samma sak är det med logelivet. Många blir jätteprovocerade av att folk klär sig i svart och har möten vars innehåll är hemliga för utomstående. Då heter det att man spökar ut sig och dricker blod och är med i en sekt. Samma människor som tycker att loger och ordnar är jätteknäppa har inga problem med att dra på sig matchtröja och samlas med likasinnade när Sverige är med och spelar sport, och har heller inga problem med hemlighetsmakeriet inför svensexor eller liknande.
Grattis till ditt spel! Om det redan har släppts har jag svårt att förstå att du tar dig tid att hänga här.