• Krusning

Jag tror jag blir galen!

Jag tror jag snart blir tokig snart! Min son på 1,5 år vägrar somna på kvällarna. Nattningen tar mellan 2-3 timmar varje kväll. Lägger han halv 7 och han ligger och tittar i taket fram till 21-22 tiden. Allvarligt, bara ligger och tittat i taket! Tillslut ger jag upp och går och lägger mig själv. Men är inte så himla kul att lägga sig 18.30 varenda dag, speciellt när man är själv så kvällen är den enda tiden jag har att städa, göra skolarbeten eller bara vara. Funkar inte att lägga han senare, då blir han övertrött och ännu värre. Ibland funkar det om han inte sover middag eller bara en kort stund, typ 20min, IBLAND! Men då får jag ha en super grinig unge från 12 till 18.30 som bara skriker och gråter åt allt.

Jag vet inte vad jag ska göra :( blir så matt på det här, trodde det bara var en fas men nu har han hållt på i 3 månader. Lägenheten ser ut som ett helvete och skolan hinner jag knappt med.

En vän tycker jag ska köra 5-minuters metoden som funkade på deras dotter men det vill jag absolut inte! Men just nu blir jag sa galen, ibland blir jag så arg så jag går därifrån och går ut i 5 minuter och bara andas.

Så, nu har jag legat här i 1,5 timme och han ligger fortfarande och tittar i taket..

• Svar på tråden Jag tror jag blir galen!
  • Mälaröbo

Men om han bara ligger och tittar i taket så behöver ju inte du ligga bredvid...? Sätt på ett sagoband och gå ut ur rummet.
    Minska ner på middagsluren låter som en bra ide. Att det blir lite gnälligt en stund är bara att räkna med.

• Krusning

Han tillåter inte att jag går ut, annars hade jag gjort det för länge sedan. Sen känns det väldigt taskigt att neka honom all middagslur då man ser att han behöver den och är grinig och sur hela dagen. Är inte en liten stund tycker jag att han ska vara trött från 12-18.30. Sen funkar det bara IBLAND, så då får jag ha en grinig unge som vägrar sova för det mesta.

• Anonym (Passa på)

Men testa att göra ditt skolarbete i rummet när han ändå stirrar i taket för om har gör det så måste ju han ibte vara så trött som man kanske önskar men ändå är lite "mystrött" om du förstår hur jag menar? Tillslut när han inser att han inte tjänar på att vara vaken så kanske han somnar snabbare. Nått jag märkt funkar är att ha radion på när jag vill att min son ska somna snabbare testa det isamband med att han stirrar:) värt att testa en hängning kanske;)

Svar på tråden Jag tror jag blir galen!