• Annabola

RUL 17+1

Hej!

Jag kommer vara i vecka 18 (17+1) dagen jag fått tid för RUL. Min BM skrev fram mig 2 v på inskrivningen men på KUB:en sa den BM att jag skulle räkna tillbaka 2veckor.. så med andra ord kommer jag vara 17+1 på min RUL eftersom jag fick alla kallelser samtidigt.. kan man ens göra det då? Eller kommer de inte kunna se allt pga att bebis inte är tillräckligt utvecklad/kön?

Bör jag ringa och ändra min tid till veckan därpå, om det nu finns mitt i semestern..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden RUL 17+1
  • syntharen

Jag var i v 17+4 när jag gjorde rul med första sonen. Då gick man efter mensen som sa v 18+4 men jag visste att jag hade ÄL på dag 21 men det var det ingen som brydde sig om. Det visade sig ju på ultraljudet att jag hade rätt eftersom BF blev flyttat från 17/6 till 24/6. Men även om jag bara var i v 17+4 så gick det bra att genomföra ultraljudet.

• Jsv17

Mig flyttade de fram ul på just för att jag visste att kommer bli framflyttad (de såg det på kub också men min bm sa att hon ändrar inte bf fören efter rul) så nu fick jag rul 19+3 för att vara på säkra sidan att bebis är tillräckligt stor för att utföra undersökningen korrekt. Så jag skulle ringa och kolla med dem om du känner dig osäker, till mig sa de att är bebis för liten måste man komma tillbaka igen och att det kan vara problematiskt med tider och så där så därför de gjorde så med mig på en gång ist.

• Annabola
    Jsv17 skrev 2017-06-13 11:33:03 följande:

Mig flyttade de fram ul på just för att jag visste att kommer bli framflyttad (de såg det på kub också men min bm sa att hon ändrar inte bf fören efter rul) så nu fick jag rul 19+3 för att vara på säkra sidan att bebis är tillräckligt stor för att utföra undersökningen korrekt. Så jag skulle ringa och kolla med dem om du känner dig osäker, till mig sa de att är bebis för liten måste man komma tillbaka igen och att det kan vara problematiskt med tider och så där så därför de gjorde så med mig på en gång ist.

Tack! Ska slå dem en signal! Hellre att man frågar en fång för mycket känner jag. Sparar ju in allas tid tänker jag!
  • Annabola
    Estor skrev 2017-06-13 07:48:42 följande:

Jag skulle ringa o dubbelkolla :)

Tack, ska verkligen göra det!
Svar på tråden RUL 17+1