Anonym (XX) skrev 2018-05-02 11:41:06 följande:
TS hur mår du idag? Ska själv börja med SSRI och känner mig rädd men ahr inget val - ångest hela tiden...
Hej! Längesen jag var här inne. Jag mår idag ett år senare jättebra. Jag har ingen som helst ångest och tycker verkligen Escitalopram fungerat så himla bra på mig.
Det är såklart olika från människa till människa. Nu när det blivit vår kan jag få lite oro i magen men det är mest för att jag haft så mkt ångest två vårar i rad o kroppen tror nog att den ska ha det nu med, liksom förväntansångest men det dyker inte upp någon ångest o jag kan andas ut. Jag hade mkt insättningsymtom men som en annan skrev här, det är ju kemisk ångest o TÄNK att det är det så blir du nog inte lika rädd som jag blev.
Jag tycker inte man ska vara så rädd för att ta hjälp av SSRI om man mår dåligt. Det är en bra krycka i livet.
Det som jag får jobba lite extra med idag är min vikt. Jag har gått upp sådär 5-8 kilo o det är lite jobbigt att gå ner.
Sen blir inte jag heller så gråtig längre. Jag har lika mkt känslor o det bränner i bröstet av kärlek o sorg men tårarna kommer inte lika lätt.
Lycka till!!!!