Är allting okej med kissen?
Hej.
Undrar om det finns några katt ägare där ute som har haft kattungar innan. Jag har läst hur mycket som hälst om förlosningen hos katter sen min hona blev gravid. Hon är ca 7 år (då hon är en rescue så vet jag inte exakt) och det här kommer vara hennes första kull. Igår på morgonen kl 11 började hon jama jätte mycket och ville att jag skulle stanna med henne i kartongen som jag har förberett. Hon har även slickat sig om baken, spinner så fort jag är nära och fått lite flytningar tror jag.
Jag antog att hon skulle föda om 12-24 då det var vad jag läste på internett. Jag satte larm på natten som skulle väcka mig vad tredje timme för att kolla till kissen men allting var lungt och hon födde aldrig. Tvärtom nästan, hon sov i min säng med mig hela natten. På morgonen tänkte jag att hon kanske föder innan kl 11 då det var då 24 timmar skulle ha gått, men jag hade fel.
Har detta hänt någon av er? Ska jag göra något för att hjälpa henne? Jag kan ju inte sitta 24/7 med henne vid kartongen.
Hon äter men mindre än vanligt. Jag har häller inte sätt några täcken på mjölk förutom att spenarna är stora. Ska mjölken läcka eller är det okej om den inte gör det?
Är jätte tacksam för svar ????