• Anonym (Tottingham)

Vilken hårfärg skulle du vilja ha naturligt?

Woop! ~ Frågan är i rubriken!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-14 11:59
    Silvergrått = nästan vitt men ändå grått.
    Stålgrått = Mörkare grå färg.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken hårfärg skulle du vilja ha naturligt?
  • Anonym (Sarah)

Det är hugget som stucket för min del. Blont och mellanbrunt hår är snyggt men så himla vanligt. Mörkt hår är också snyggt men kommer med en del nackdelar i dagens samhälle (själv har jag t.ex. aldrig lyckats ta tåget till norge i min naturliga hårfärg utan att bli stoppad och förhörd. Ljusar jag upp det ett par nyanser brukar det däremot gå bra). Rött är jättefint men kommer vanligtvis med en mångfaldigt ökad risk för hudcancer. 

• Anonym (blek råtta)
    Anonym (Sarah) skrev 2017-04-14 12:43:35 följande:
    Det är hugget som stucket för min del. Blont och mellanbrunt hår är snyggt men så himla vanligt. Mörkt hår är också snyggt men kommer med en del nackdelar i dagens samhälle (själv har jag t.ex. aldrig lyckats ta tåget till norge i min naturliga hårfärg utan att bli stoppad och förhörd. Ljusar jag upp det ett par nyanser brukar det däremot gå bra). Rött är jättefint men kommer vanligtvis med en mångfaldigt ökad risk för hudcancer. 

Jag har redan sådär känslig hy, så jag skulle gärna ta en matchande hårfärg istället för mitt trista mörkblonda. Fast lite mer pigment i huden kombinerat med mörkbrunt hår vore inte dumt det heller.
  • Aniiee

Trivs rätt bra i mitt råguldsröda hår.......

Ordningen återställd
  • fluu

Gillar mitt mörkblonda hår, men hade jag fått välja hade jag gärna haft den färgen som jag hade mellan typ 8-12 år, dvs en ljusare blond färg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Tjejkompisen)

Har alltid velat haft blont hår sedan jag var kär i en blond tjej som liten. Sammanknippar det med att vara fin och tjejig. Sedan så kan man ju färga alla färger om man är blond och vill variera sig. Är man mörk är det svårare.

Jag har sämsta hårfärgen, som mörk blyerts. Inte ens mörkbrunt liksom. Supertråkigt färg.

Är från en del av Sverige där de flesta har mörkt hår dessutom (förmodligen pga någon samesläkt längre bak i tiden) så blont känns exotiskt.

• Anonym (Nova)

Jag har alltid velat ha mörkblont hår naturligt. Sådär råttfärgat som blir solkysst på sommaren och man får ljusa slingor. Jag har mellanbrun hår naturligt och till sommaren blir det seriöst röd/orange/brunt. HATAR DET. Älskar mitt hår annars men just när det ser orange ut på vissa bilder usch. 

• Anonym (rose)

Jag är ganska nöjd med min mellanblonda färg, men mörkrött eller rödbrunt hade jag gärna velat ha naturligt.

• Anonym (rose)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-04-15 23:55:45 följande:
    Har alltid velat haft blont hår sedan jag var kär i en blond tjej som liten. Sammanknippar det med att vara fin och tjejig. Sedan så kan man ju färga alla färger om man är blond och vill variera sig. Är man mörk är det svårare.

Jag har sämsta hårfärgen, som mörk blyerts. Inte ens mörkbrunt liksom. Supertråkigt färg.

Är från en del av Sverige där de flesta har mörkt hår dessutom (förmodligen pga någon samesläkt längre bak i tiden) så blont känns exotiskt.
    Det där är en sanning med modifikation. Jag är ganska ljus men inte jätteljus. Ändå får jag typ morotsfärgat hår om jag försöker färga det åt det röda hållet. Inte mörkrött eller rödbrunt som jag vill.

Min syster däremot, som har mellanbrunt hår naturligt, får jättesnyggt rödaktigt hår när hon tonar. Hon kan färga i precis vad hon vill. Blondera utan att det ser orange ut, som det ofta gör på riktigt mörka personer. Eller färga det rödaktigt eller svart utan att det blir fult eller ser konstigt ut.
  • Anonym (Sandra)

Skulle vilja ha (mörk)rött eller mellanbrunt.

Svar på tråden Vilken hårfärg skulle du vilja ha naturligt?