Mammaledig och fått jobberbjudande
Jag är idag mammaledig sedan drygt 10 månader tillbaka. Min sambo har varit arbetslös drygt 2 månader kan tillägga att han haft struligt med jobb till och från under en 2 års period. Jag fick här i dagarna ett jobberbjudande som bolagschef inom en bransch som jag jobbat inom i drygt 10 år. Jobbet jag är mammaledig ifrån är inte så givande utan mest en stabil och trygg arbetsplats. Till saken. Jag känner mig hyfsat nöjd med min tid hittills hemma, jag skulle kunna börja jobba men till saken hör att min sambo säger nu då jag fått detta erbjudande att "vadå du har ju sagt att du skall vara hemma 1,5 år" Jag tänker att han kan ju vara hemma och söka jobb i lugn och ro så kan jag ta mig ann detta erbjudande som jag nu fått? Det känns nästan som om han tycker det är jobbigt att jag är ledig och hemma och får ett erbjudande då han söker jobb med ljus och lykta dagligen. Nästan avundsjuk. Hur ska jag göra? Vi kan ju liksom inte båda vara hemma. Man klättrar ju på väggarna och äter upp varandra.