Hes92 skrev 2017-06-05 11:35:53 följande:
Åh lider verkligen med dig. Jag blev illamående i v 6 och det höll sedan i sig konstant 24/7 till v 17. Sen tog det ett par veckor innan huvudet fattade att kroppen inte mådde dåligt längre. Bröt ihop ett par gånger bara för att man va så less på det och inte visste när det skulle försvinna. Jag kräktes oftast bara 1-2 gånger direkt på morgonen och kunde sedan "hålla" mig. I vanliga fall vid " vanligt" illamående vet man ju att det hjälper att kräkas, så var det inte för mig under denna perioden utan jag mådde lika illa efter att ha kräkts som innan.. -.-
Jag hade ett paket mariekex bredvid sängen och började med musbett på ett sådant så fort jag vaknade, sen gick jag ned och åt en rostad macka med bara smör innan jag kunde åka till jobbet. Sen hade jag mer kex vindruvor vid skrivbordet. sura S fungerade fint och saft att dricka eller te. Och att försöka äta lite typ hela tiden.. halstabletter sög jag i mig Vicks Honey, var snälla och sköna att ha i munnen. Fick legrigan comp också och jag tror itne de hjälpte något egentligen utan man fick väl kanske någon liiten boost av koffeinet i dem. Men jag knaprade i mig de 3 om dagen där ändå.
Hoppas det vänder snart för dig. För även om jag lipade igenom mig mycket tid av de första veckorna just pga illamåendet och allt verkligen var eländigt, så var första tanken när man kände första puffen inifrån att det var värt det. ( Sen fick jag resonera med mig själv och undra om det verkligen var det. hehe) Men nu ( är i v 33) Så känns det faktiskt himla avlägset att man mådde så dåligt, och inte kunde äta en enda liiiten skumtomte under hela julen.
Jag vet att det inte är någon tröst när man är mitt i det eftersom man inte vet det, och inte kan veta det. Men det blir bättre.
Starkt av dig att fortsätta jobba!!! Har Du varit sjukskriven någonting eller jobbat hela grav? Berättade du för chef och kollegor på jobbet tidigt? Jag försöker också hålla mig positiv och tänka att det är värt det och att det går över, men jag bryter ändå ihop typ 2 ggr i veckan haha. Men sen hör man ju om vissa som mår dåligt och kräks hela graviditeten och så blir man såklart rädd för att man ska va en av dom..
Men skönt att höra att det gick över för dig tillslut!! Mår du inte illa alls nu?