• Anonym (Roro)

När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)

Blev nyfiken efter tråden jag gjorde om lägsta-åldern.

När tycker du att man är för gammal för att skaffa barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)
  • cattus

Själv 44 med senaste barnet, 
    efterlängtat,
    jag känner mig inte för gammal,
    "naturligt producerad", 
    låt var och en bestämma själv,
    var och ens förutsättningar får ligga till grund för egna beslut.

• Anonym (Tjippen)

Mormor var 49 när hon fick sista barnet och det blev ett friskt och starkt barn.

• Konservativ
    fjanten skrev 2017-03-20 22:34:34 följande:
    Man sätter barnen till världen för att man själv vill ha barn, eller råkat bli gravid och inte kan tänka sig att göra abort - inte för att barnen bett om att få komma. Därför är det alltid egoistiskt att skaffa barn.

TS, för min egen del känns det som att 35 är gränsen, men jag kan ju inte svara för någon annan.
    Att det är föräldern som bestämt sig att få barn betyder inte att det är en egoistisk gärning. Barnet har inte bett att få komma, men heller inte bett om motsatsen.
  • Anonym (LP)

35 säger jag.

Jag skulle själv inte vilja ha gamla föräldrar som kanske inte ens hinner uppleva sina barnbarn.

• fjanten
    Konservativ skrev 2017-03-21 13:18:18 följande:

Att det är föräldern som bestämt sig att få barn betyder inte att det är en egoistisk gärning. Barnet har inte bett att få komma, men heller inte bett om motsatsen.

Man skaffar barn för sin egen skull, inte för barnets skull. Vissa kanske skaffar barn för att behålla en partner, inte nödvändigtvis för att få barn, men av ännu mer egoistiska skäl. Det betyder att det är egoistiska gärningar.
  • Anonym (43åring)

Röstade på 43 eftersom jag just släppt tanken på fler barn.
    Tycker inte åldern på kvinnan är det enda viktiga i frågeställningen utan även.
    Hur gammal är pappan. Om båda föräldrarna är gamla finns det yngre släktingar till barnet som kan stötta om något händer.
    Samma sak om föräldrarna är unga finns det att bra nätverk brukar det gå bra.

• Anonym (Tjippen)

Man är för gammal för barn när man inte längre kan få barn eller när man inte längre orkar ta hand om ett barn. Jag är 40+ och kan möjligen bli gravid, men jag skulle nog inte orka med ett litet barn.

• Konservativ
    fjanten skrev 2017-03-21 14:20:41 följande:
    Man skaffar barn för sin egen skull, inte för barnets skull. Vissa kanske skaffar barn för att behålla en partner, inte nödvändigtvis för att få barn, men av ännu mer egoistiska skäl. Det betyder att det är egoistiska gärningar.
    Fanns det ett argument nånstans i ditt inlägg? 
  • fjanten
    Konservativ skrev 2017-03-21 16:47:01 följande:

Fanns det ett argument nånstans i ditt inlägg? 

Det finns en sanning i inlägget.
  • Konservativ
    fjanten skrev 2017-03-21 16:57:47 följande:
    Det finns en sanning i inlägget.
    Okej, lycka till.
  • Anonym (fella)

Runt 40 är för sent.

Svar på tråden När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)