2g amfetamin, vad för symptom?
Hur mycket är för mycket amfetamin? Om man får i sig 2g, vad lär hända då?(OBS Jag varken har eller ska ta det. Frågar åt en vän)
Hur mycket är för mycket amfetamin? Om man får i sig 2g, vad lär hända då?(OBS Jag varken har eller ska ta det. Frågar åt en vän)
Hen tänker ta allt i suicidsyfte. Jag tar 100 mg Elvanse om dagen och vet inte riktigt om det är i liknande dos med vanligt amfetamin.
Han kommer inte att lyckas om det är i suicidsyfte. Högst troligt ett par dygn på psyk. 2g är väldigt lite och skulle aldrig rekommendera någon att ta amfetamin i suicidsyfte för att det tar väldigt lång tid innan man dör och det är väldigt obehagligt.
Ja fast om man har otur får man en stroke av sin amfetaminöverdos och lyckas med sitt självmordsförsök.
Hur lång tid tror du inte att det tar då?
Ja fast om man har otur får man en stroke av sin amfetaminöverdos och lyckas med sitt självmordsförsök.
Elvanse är vad jag vet amfetamin. Och eftersom det kommer direkt från apoteket är det rent och inte utblandat med bakpulver eller potatismjöl som gatuknark ofta är. Sannolikheten att 100mg gatuamfetmin verkligen är 100mg amfetamin är nog rätt liten.
Det finns flera olika sorters amfetamin. Det du skriver om är Dexamfetamin som elvanse innehåller, det amfetamin som finns på gatan är en annan sorts amfetamin och de olika amfetaminerna skiljer väldigt mycket i både rus och mängden som man behöver för att ens få ut ett rus utav dem i vissa fall. Så det går igentligen inte att säga att elvanse är detsamma som "gatutjack" dvs gatuamfetamin.
Jag har själv överdoserat Elvanse och det slutade inte särskilt bra. Men visst, jag överlevde. Vad väntas det bli av rent amfetamin då?
Haha okej. Du förstod mig uppenbarligen inte, att dem inte ska jämföras det blir inte rätt helt enkelt. Men struntsamma orkar inte dalta om det.
Ponera att hans amfetamin är ifrån början cirka 30% rent sen utbankat med dextropur som det mesta tjacket är. Du kan själv räkna ut att 2g inte kommer att räcka inte ens i närheten.
Och du, det finns inte rent amfetamin i Sverige, det är något jag vet efter att ha brukat amfetamin i flera år. Det mesta ligger på cirka 30-40% som mest..
Jag har själv överdoserat Elvanse och det slutade inte särskilt bra. Men visst, jag överlevde. Vad väntas det bli av rent amfetamin då?
Som sagt, jag kan absolut ingenting om sådant här. Så ursäkta mig. I en annan tråd skrev någon att Elvanse som totalt blev ca 2g att det var ren amfetamin. Well well, min vän är på akuten nu. Ska åka dit strax.
Det finns flera olika sorters amfetamin. Det du skriver om är Dexamfetamin som elvanse innehåller, det amfetamin som finns på gatan är en annan sorts amfetamin och de olika amfetaminerna skiljer väldigt mycket i både rus och mängden som man behöver för att ens få ut ett rus utav dem i vissa fall. Så det går igentligen inte att säga att elvanse är detsamma som "gatutjack" dvs gatuamfetamin.
Har absolut noll koll på sådant här, men 2g låter väldigt lite, hur lite tar någon som använder detta medel? 0,5g? man måste ha en brevvåg för att inte få i sig för mkt? alltså någon som inte är en missbrukare för de tål mer förstår jag det som.
Haha okej. Du förstod mig uppenbarligen inte, att dem inte ska jämföras det blir inte rätt helt enkelt. Men struntsamma orkar inte dalta om det.
Ponera att hans amfetamin är ifrån början cirka 30% rent sen utbankat med dextropur som det mesta tjacket är. Du kan själv räkna ut att 2g inte kommer att räcka inte ens i närheten.
Och du, det finns inte rent amfetamin i Sverige, det är något jag vet efter att ha brukat amfetamin i flera år. Det mesta ligger på cirka 30-40% som mest..Det är okej, jag ber om ursäkt om jag var lite väl hård mot dig.
Din vän kommer att klara sig, se till att försök finnas vid hens sida bara så hen inte känner sig ensam.
Förresten, tog hen amfetaminet? Kolla så att de på akuten fått i hen någon bensodiazepin helst en muskelavslappnande och en lugnande.
Allting kommer att gå bra ska du se.
Som sagt, jag kan absolut ingenting om sådant här. Så ursäkta mig. I en annan tråd skrev någon att Elvanse som totalt blev ca 2g att det var ren amfetamin. Well well, min vän är på akuten nu. Ska åka dit strax.
Det finns två olika isomerer amfetamin - dexamfetamin och levamfetamin. Dexamfetamin är något starkare men de är annars relativt lika till sin effekt. Elvanse och Attentin innehåller båda rent dexamfetamin. Vad gatuamfetamin består av kan man ju aldrig veta.