SaraBN skrev 2017-02-08 09:21:12 följande:
Men jag vet väl själv om mitt barn kan klä på sig själv eller inte? Det har hänt sen han var 1,5 år för övrigt. Det vill säga i ett halvår.
Jag ställde frågan för att få veta om det är vanligt att personalen gör så eller inte. Om fler har samma problem.
I ombytespåsen finns för övrigt också en långärmad t-shirt, så det går ju bra att bara ta den om man vill.
Någon frågade om vi hade berättat om hur vi vill att de ska klä på honom. Det har vi inte (inte mer än att "vi brukar ha en t-shirt under en tjockare tröja"). Jag trodde att det var rätt basal kunskap att man tar en t-shirt eller ett linne under en stickad tröja. Tydligen är det inte det och vi får helt enkelt göra det i fortsättningen.
Sen tycker jag inte att jag gnäller på personalen, heller. De är jätteduktiga och fina med min son. Det enda som är knasigt är det här med kläderna. Och det var därför jag ville veta om någon annan varit med om det, så att man kunde få ett råd eller så.
På fsk kanske han testar att klä sig själv ? Du är inte där o vet inte hur han gör där . Många barn gör saker på fsk men inte hemma just för att personalen låter dom testa själv