• ogaboga

Skulle ni kunna vara tillsammans med någon med nedanstående diagnoser

Måste få lätta på mina tankar och sinne...

Vargör finns det inga ärliga personer för. Ingen är rak, ärlig utan för mig bakom ljuset hela tiden. ger mig ett ljus i min för övrigt dystra värld.

När man pratar/skriver och anförtror sig att vsra ärlig och berätta om sina svårigheter nevropsykiska funktions nedsättningar, man blir "accepterad" och skrämmer inte bort personen. det byggs upp ett intresse och persoben visar intresse tillbaks

För att sedan när det kommer till kritan så är det redan kört, att personen redan har en kontakt, eller redan har någon.

Förstår inte att det finns så oärliga, falska personer. Det kvittar vart jag vänder mig, hur jag än gör så finns det bara oärlighet och falskhet.

Det enda jag vill är ju att någon gång kunna få bli älskad igen, av någon ärlig person som accepterar mig för den jag är

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-21 14:08
    Glömde skriva med diagnoserna det handlar i detta fallet i omröstningen (jag har alla 4)

* ADHD,
    * touretts,
    * asperger,
    * bipolär

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna vara tillsammans med någon med nedanstående diagnoser
  • Fjäril kär

Har själv Aspergers och har aldrig haft problem med förhållanden. När det tagit slut har det berott på helt andra saker.

Har nu varit gift i 12 år.

• Surskit

Det är ju jäkligt klurigt det där. Hur mycket man ska börja med att berätta. Jag har provat att berätta om mina diagnoser direkt när jag dejtat killar och de killarna har inte hört av sig igen.

Och även om man får igång ett förhållande visar det sig oftast till slut att de har svårt att acceptera en fullt ut :/

• Laina

Det beror på, på en del märker man att allt inte är som vanligt i huvudkontoret. andra märker man inte alls att det faktiskt finns olika diagnoser liggande, utan är precis som vilken annan person som helst.

Mitt ex hade tydligen Asperger och idag även schizofreni. dessa saker fanns inte på papper då vi va ihop, det tog "slut" av att vi inte hördes av på flera månader, jag väntade på samtal som aldrig kom.

• Phalaenopsis

Det beror ju helt på. En välmedicinerad bipolär är ju helt vanlig, medan jag aldrig skulle överväga en aspberger.

Svar på tråden Skulle ni kunna vara tillsammans med någon med nedanstående diagnoser