Hur lära sig att strunta i vissa saker
Nån som har nåt tips på hur man lär sig teknik så att man inte tar åt aig allt och tar på sig allt... Utan helt enkelt bara lungt kunna tänka... Inte mitt bekymmer bry dig inte...
Nu ska sambons barn komma efter 2 veckor utan ena och 4 dagar utan andra.. Ena bor annars här heltid men varit hos sin mamma några dagar... Jätteskönt att vara i lugn och ro ngr dagar...
Men nu ska dom komma och min stressnivå skjuter i höjden direkt och jag får hjärtklappning och får en oro i kroppen... Det är inte så att jag inte tycker om barnen för det gör jag, det är mer situationer som uppstår som jag tycker är jobbiga och som jag måste jobba med...
Det är mkt tjat om kompisar som ska vara här jämt och sova över hela tiden.. Förstår att man är kompissjuk när man varit hos mamman som bor en bit härifrån så den här vardagliga kontakten med kompisar inte fungerar då.. Men jag önskar att man kunde åka till kompisen ibland också och inte bara sova här. Tjafs om maten då ena är ganska kinkig och sedan säger till mamman att hon inte gillar maten, mamman hör då av sig och gnäller över det.. Men frågar man barnet vad vi ska äta får man ändå inget svar, lagar inte emellertid mat som jag vet verkligen inte uppskattas utan den maten tex korv tar vi de andra veckorna.
Tjafs om städning då barnet vill ha det kliniskt rent men inte är villig att hjälpa till, de andra barnen har en mer normal nivå... Så jag tycker en kompromiss vore på sin plats men kompromissa är både barn och sambon dålig på så jag går liksom på spänn här hemma och väntar på nästa utbrott (tonåren dessutom med mkt hormoner)
Jag måste kunna stänga av och inte bry mig. Det är pappans bekymmer om kompisar är här han får serva, städa, laga mat jag ska bara släppa det men det är så svårt... Likadant med städningen... Det ska inte ligga på mig vi bor fler här.... Men jag tar åt mig så in i h-e... Hur lär jag mig att bara chilla, stänga dövörat till när det gnälls och tjatas