• mersi89

Gastic bypass op nu händer de hemska

Fyra år sen i mars ja op. Ja födde min dotter 2013 gick jätte bra så fick ja tvillingar 2015 dec. Och jag GÅR BARA UPP? Spelar inge roll hur duktig jag är allt ja äter bara sätter sig. Ja mår så exttemt dåligt. Ja vet ju att ja inte slarvar o håller min kost men inget hjälpsr va gör ja för fel? Ja skäms för att ringa sjukshuset alla tror då säkert att ja bara fuskar ???? enda ja kan påpeka e väl att mina mat tider e lite sisådär pga barnen men kosten i sig e bra.

• Svar på tråden Gastic bypass op nu händer de hemska
  • lollip0p

Det är otroligt vanligt att gå upp i vikt igen efter en gastric bypass, berättade ingen det för dig innan operationen?

• hundtok

Du kanske inte slarvar med kosten men det är omöjligt att gå upp i vikt om du inte äter mer än du gör av med.

• Carabellis kusp
    hundtok skrev 2016-10-07 19:13:28 följande:

Du kanske inte slarvar med kosten men det är omöjligt att gå upp i vikt om du inte äter mer än du gör av med.

Vilket inte alls stämmer. Vikten är en följd av ett avancerat hormonspel med bl a ghrelin, leptin, insulin, kortisol med flera vilka styr aptit och fettinlagring/förbränning. Människokroppen är inte en maskin!
Svar på tråden Gastic bypass op nu händer de hemska