• scars1212

Kan två hemförsäkringar betala till mig?

Jag har fått utbetalt 8000:- av folksam eftersom jag var med om ett överfall.

Nu till frågan....Jag har även hemförsäkring hos Länsförsäkringar. Kan jag också få ersättning av dom eller vet dom redan att folksam betalat mig? Kommer dom se detta som ett bedrägeri försök?

• Svar på tråden Kan två hemförsäkringar betala till mig?
  • Aikido

Det är lugnt. Fast löper du linan ut kommer Länsförsäkringars gorillor på hembesök och ser till att gör skäl för ersättningen så att säga. Räkna med någon knäskål, kanske ett par knäckta revben.

• scars1212
    Aikido skrev 2016-09-09 00:19:09 följande:

Det är lugnt. Fast löper du linan ut kommer Länsförsäkringars gorillor på hembesök och ser till att gör skäl för ersättningen så att säga. Räkna med någon knäskål, kanske ett par knäckta revben.

Vadå? Kommer dom hem till en? Jag har inget att dölja, jag blev överfallen och gjorde även en polisanmälan.

Men kan länsförsäkringar se att jag redan fått pengar av folksam? eller tvärtom? Kan Folksan se att jag vänt mig till länsförsäkringar för att få betalt?
  • MammaKajsa

Vad tråkigt att du har råkat ut för ett överfall, hoppas att du mår bra under rådande omständigheter.

Försäkringsmässigt sätt så får du inte ekonomisk ersättning (ersättning för förlorad inkomst) från två bolag. Likaså ev. kostnader (t.ex ersättning för trasiga kläder).

Men ersättning för sveda och värk, lyte och men kan du troligtvis få ut från bägge bolagen.

Enklast är väl att vara öppen och ärlig och ringa och kolla med Länsförsäkringar.

Lycka till!

Svar på tråden Kan två hemförsäkringar betala till mig?