• Malva2015

bebisens hjärtljud?

Ni som är rutinerade på att använda doppler hemma, hur vet jag att detta är bebbens ljud?

Jag har tidigare försökt att höra hjärtljud men hur jag än försökt så hörs inget annat än tyst sus.
    Nu är jag i v 14 och i morse fick jag puls!! Men nu är jag osäker om det är min egen puls jag hör. Låter även som rörelser där inne.

Fick hjärtljud precis nedanför naveln och på vänster sida ca 7cm snett ned från naveln. Vad tror ni?

• Svar på tråden bebisens hjärtljud?
  • syntharen

Fostrets hjärtljud slår nästan dubbelt så snabbt som ditt eget, mellan 130 och 150 per minut tror jag. Så låter det som en galopperande häst är det bebisen.

• Linnis92

Galopperande hästt eller ljudet av rotorbladen på en helikopter X)

"Floff floff floff"

• Malva2015

Det lär precis så som ni beskriver! Räknade själv och det slog ca 130 slag p minut.. Men då räknade jag bara rakt av så +-

• Malva2015
    Linnis92 skrev 2016-05-09 13:47:49 följande:

Då var det nog bebisen, kul!

Tror du det!!:) hur många slag slår ens egna tro..?
  • Malva2015

En annan fråga! Visst borde man även kunna höra bebisen röra sig genom dopplern? Vår bebbe har varit sjövild på alls ul så jag undrar om det var det jag hörde låta också fast med andra ljud..

• Linnis92

Hör du hjärtat så kommer du även höra andra ljud, det kan låta som "dunsar" när den sparkar. Jag har iofs aldrig lyssnat på hjärtljuden hemma men när jag är på MVC Och lyssnar så är det både hjärta och dunsar jag hör :)

• Jasmin Karlsson

Bebisens puls är ca 130-150 och din är ca 60-80. Du kan kolla din egen puls genom att lägga två fingrar på sidan av halsen (halspulsådern)

• Malva2015

Vi hittade både min och bebisens puls!! Räknade till 160 slag per min i går kväll!:) tack för svar alla

Svar på tråden bebisens hjärtljud?