• Selina04

Vill veta kön!

Hej. Var, närmast kalmar kan man kolla på bebis i 3D och ev även se kön?

• Svar på tråden Vill veta kön!
  • Vegomamma

Jag förstår inte riktigt, finns det ställen som vägrar berätta kön? Visst, det ingår inte i vad RUL egentligen är till för. Men om man frågar så svarar de väl? Gjorfe de för oss i alla fall. Det finns ju alltid tid för föräldrarna att ställa frågor efter att det viktiga är kollat.

• gladatjejen86

Det finns län som inte berättar om det inte är väldigt tydligt vad de är

Vegomamma skrev 2016-05-03 11:07:28 följande:

Jag förstår inte riktigt, finns det ställen som vägrar berätta kön? Visst, det ingår inte i vad RUL egentligen är till för. Men om man frågar så svarar de väl? Gjorfe de för oss i alla fall. Det finns ju alltid tid för föräldrarna att ställa frågor efter att det viktiga är kollat.

• Selina04

De är just de som är problemet... detta är mitt andra barn.. och idag va jag på RUL och precis som sist får ja ett blankt nej på att dom inte tänker berätta. jag har en känsla att de va en pojk.. De kändes så när hon tittade på urinblåsan men ja är inte säker. Så ja gick bara 4 i mina ögon "meningslösa" bilder ur könssynpunkt. Känner mig besviken även om jag vet att de är att den är frisk som är huvudsak så klart.

• DevilsDaughter

I Karlskrona berättar de inte heller på RUL.. Har dock hört om ngn som fått veta här så beror väl kanske på vem som undersöker. Men jag har fått fyra barn här och det var blankt nej alla gånger på RUL. Med de tre första tog vi inte reda på kön men med fjärde så gjorde vi det i samband med KUB i Linköping, men den mottagningen är tyvärr stängd nu..

Svar på tråden Vill veta kön!