• josse123

Ruva med mens- och ryggvärk, någon mer?

Hej alla IVF:are!

Jag är på ruvardag 8 och har sedan ET haft mensvärk/molvärk. Igår började även ryggen "mola". Magen är även bubblig och har varit "dålig" i magen (vill inte gå in på detaljer) två morgnar i rad. Dagarna går så långsamt och vet inte om jag ska få mens snart eller inte. Någon som är eller har varit i liknande situation? 

Hoppas på svar :)

• Svar på tråden Ruva med mens- och ryggvärk, någon mer?
  • Jag är bara jag

Dålig mage är standard för mig som gravid. Molvärken brukar komma v.5, men kan vara ganska rejäl. Hade ett skrämselskott förra veckan med som typ mensvärk, men det var normalt. Innan har ont alltid varit = missfall, men jag hoppas på denna 6.e graviditet!

Så summasummarum-man ger inte upp förrän man förhoppningsvis inte är överbevisad om att det skitit sig! Drömmer

• HJohannesson

Jag hade ständig värk fram till v14-16 tror jag. Jag åt starka alvedon för att dämpa smärtan. Självklart var jag övertygad om missfall hela tiden men nu sparkar bebis för fullt i magen :)

Lycka till

• josse123
    HJohannesson skrev 2016-04-22 15:57:26 följande:

Jag hade ständig värk fram till v14-16 tror jag. Jag åt starka alvedon för att dämpa smärtan. Självklart var jag övertygad om missfall hela tiden men nu sparkar bebis för fullt i magen :)

Lycka till

Åh grattis vad roligt att det gått bra för dig! Nu fick jag mer hopp om att smärtan inte behöver vara dålig :) När började du få ont och var det som "vanlig" mensvärk? Hade du även ont i ryggen? Jag har tagit tre alvedon om dagen sedan äggplocket den 11/4. Jag har tidigare funderat på om det skulle kunna ha med progesteronet att göra, dvs. de tre lutinusvaggisarna man sticker upp per dag. Hade du också lutinus?
  • josse123
    Jag är bara jag skrev 2016-04-22 15:42:24 följande:

Dålig mage är standard för mig som gravid. Molvärken brukar komma v.5, men kan vara ganska rejäl. Hade ett skrämselskott förra veckan med som typ mensvärk, men det var normalt. Innan har ont alltid varit = missfall, men jag hoppas på denna 6.e graviditet!

Så summasummarum-man ger inte upp förrän man förhoppningsvis inte är överbevisad om att det skitit sig! Drömmer

Grattis till din graviditet  Skrattande Vilken lycka!  Det är mitt första försök med ICSI. Har aldrig varit gravid då min mans spermier inte befruktar äggen på naturlig väg. Får man en blödning efter ett missfall?

Nej som du säger man får inte ge upp förrän "the lady in red" kommer på besök. Hon brukar oftast hälsa på under en söndag eller måndag Demon
  • Jag är bara jag
    josse123 skrev 2016-04-22 16:49:36 följande:
    Grattis till din graviditet  Skrattande Vilken lycka!  Det är mitt första försök med ICSI. Har aldrig varit gravid då min mans spermier inte befruktar äggen på naturlig väg. Får man en blödning efter ett missfall?

Nej som du säger man får inte ge upp förrän "the lady in red" kommer på besök. Hon brukar oftast hälsa på under en söndag eller måndag Demon
    Med flera missfall efter många IVF:er inkl. ED tar jag inte ut nåt i förskott,men jag tar en dag i taget. Drömmer 

Vid missfall blöder man rejält. Jag fick mitt senaste-och hoppas jag sista!- i v.14 och fick åka in t.o.m. Inget jag önskar nån...

Du får ju ta Alvedon mot all värk så det kan du ta. Och fortsätta hoppas! Glad
  • HJohannesson
    josse123 skrev 2016-04-22 16:42:50 följande:
    Åh grattis vad roligt att det gått bra för dig! Nu fick jag mer hopp om att smärtan inte behöver vara dålig :) När började du få ont och var det som "vanlig" mensvärk? Hade du även ont i ryggen? Jag har tagit tre alvedon om dagen sedan äggplocket den 11/4. Jag har tidigare funderat på om det skulle kunna ha med progesteronet att göra, dvs. de tre lutinusvaggisarna man sticker upp per dag. Hade du också lutinus?
    Tack :)

Ja jag hade ont i ryggen också. Det kändes precis som vanlig mensvärk. Jag minns inte om det var direkt efter äggplocket det började göra ont eller om det tog någon vecka. Jag hade så ont ändå efter äggplocket så den smärtan tog överhand.

Jag tog också lutinus :)

Jag vet inte varför det gjorde så ont och jag hade mensvärk, men det är väl mycket som ska hända i livmodern :)

När ska du testa?
  • josse123
    HJohannesson skrev 2016-04-24 07:29:02 följande:
    Tack :)

Ja jag hade ont i ryggen också. Det kändes precis som vanlig mensvärk. Jag minns inte om det var direkt efter äggplocket det började göra ont eller om det tog någon vecka. Jag hade så ont ändå efter äggplocket så den smärtan tog överhand.

Jag tog också lutinus :)

Jag vet inte varför det gjorde så ont och jag hade mensvärk, men det är väl mycket som ska hända i livmodern :)

När ska du testa?
    De senaste nätterna har jag även haft fasansfulla drömmar och vaknat dyngsur så pass att jag måste byta lakan, så obehagligt. Tror det är lutinusen, kanske överstimulerad?

Jag är pessimist by nature så tror ju mensen kommer innan jag hinner testa Flört, annars testar jag nog i mitten av nästa vecka. Har TD på fredag.

Har en blastocyst i frysen så kan ju trösta mig med det iaf om det inte blir något!
  • josse123
    Jag är bara jag skrev 2016-04-23 12:10:25 följande:
    Med flera missfall efter många IVF:er inkl. ED tar jag inte ut nåt i förskott,men jag tar en dag i taget. Drömmer 

Vid missfall blöder man rejält. Jag fick mitt senaste-och hoppas jag sista!- i v.14 och fick åka in t.o.m. Inget jag önskar nån...

Du får ju ta Alvedon mot all värk så det kan du ta. Och fortsätta hoppas! Glad
    Att ta en dag i taget är ett bra måtto! Jag brukar köra lite mindfulness när tankarna tar över. Finns många gratisövningar på nätet. Men det är svårt att fokusera på annat än detta Cool

Så skönt att läsa olika historier på familjeliv, man blir starkare då man vet att man inte är ensam Glad
Svar på tråden Ruva med mens- och ryggvärk, någon mer?