Problem med humöret, arg lättretlig och en känsla av missnöje
Hejsan! (Vill inte ha några oseriösa svar eller dumma påhopp då de här handlar om mitt mående, tack)
Jag är 25 år och tjej. Sambo med en Lika gammal kille. Har hund inga barn. Jobbar gör vi båda.
Jag har en tendens att brusa upp. Väääldigt lätt, börjat inse själv att det är över onödiga saker men kan typ inte låta bli. Jag är inte elak eller hotar med att göra slut. Utan bara att jag blir arg, och är väldigt lättretlig har blivit svårt att skoja med mig för jag tar åt mig så seriöst.
Jag gör i stort sett 90% av alla hus sysslor. I grund och botten har jag valt det. För jag gillar att städa tvätta osv. Men dom gångerna jag ber om hjälp för att jag tex är jätte trött på de eller haft en dålig dag slutar de ändå med ett raseri utbrott och jag får göra det själv. (Tycker ju att han kan göra det dom få gångerna jag vill slippa.) sen är jag medveten om att han också kan vara trött osv men han behöver ju nästan aldrig göra något! Vi gör nästan aldrig något ihop då han jobbar med sin firma 7dagar i veckan, när jag väl har en ledig helg så jobbar han.
Jag vill börja tänka på barn men den tanken får man inte ens leka med utan att han blir arg för "han vill inte ha just nu" men att prata om de och mysa lite med framtida drömmar skulle hjälpa mig ,men de vill han inte och då blir jag ledsen och sur igen.
Svårt att förklara men jag blir SÅ TRÖTT i kropp och hjärna att alltid brusa upp över saker. Han blir ju inte arg på mig för dom sakerna jg blir arg på pga han.
Vet knappt själv vad jag vill ha hjälp med eller svar på, men någon som känner igen sig? Vill nog veta att jag inte är ensam..