• Cecam

Vad är era erfarenheter av ivf-klinikerna i Stockholm

Hej,

Vi ska nu försöka oss på barn nr 2 och då våra gratisförsök i Örebro är över så sitter vi nu och jämför de olika privata IVF-klinikerna i Stockholm där vi bor.

Vi kommer att få göra ICSI då jag har endometrios och min man har antikroppar i spermierna.

De klinikerna vi tittat främst på är IVF Kliniken Sthlm och Sophiahemmet, men vi är självklart öppna för alla era erfarenheter.
    För oss är det allra viktigaste att vi blir sedda och utredda ordentligt. Att man får komma till en klinik där det känns personligt & att dom gör allt för att hjälpa oss.

Så dela gärna med er! <3

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad är era erfarenheter av ivf-klinikerna i Stockholm
  • Mooki

Jag har gjort 4 IVF på Sophiahemmet. Alla som jobbar där är jättetrevliga och empatiska. Lokalerna är mysiga med "hemmakänsla". Du får göra betydligt fler ultraljudsundersökningar och träffa läkare oftare än vad du gör vid IVF inom Landstinget. Däremot är det inte en klinik som tänker utanför boxen och använder kortison, trombyl och liknande.

Lycka till!

• Cecam

Tack Mooki för ditt svar! :) Jättebra att veta hur dom tänker kring alternativa metoder.
    Lyckades själv bli gravid på tredje försöket efter att ha sänkt mitt väldigt starka immunförsvar (självmedicinering i samband med icsi) med prednisolon & trombyl. Det resulterade i en liten dotter som i dag är 1,5 år. :) Hjärta

• Mooki

Då tycker jag du ska självmedicinera nästa gång också:). Nu är det 2 år sedan jag gick där, men då var de ointresserade av alternativa metoder. Annars är de som sagt jättebra. Och i Sverige är det väl bara kliniken i Falun som vågar testa nya saker.

Själv är jag gravid i vecka 8 efter äggdonation utomlands:)

• Cecam

Men grattis Mooki, va roligt! :) Stort lycka till!

Ja, det kommer jag definitivt att göra.:)

Svar på tråden Vad är era erfarenheter av ivf-klinikerna i Stockholm