• Lillejagdå

Alla utom jag gravid? ????

Jag har tydligen svårt att bli med barn! Har ett barn född 2009. Nu har jag en ny sambo sedan 4 år tillbaka. Vi har försökt sedan sommaren 2013... Vi blev gravid ganska snabbt men fick ett missfall, eller MA. Tog sedan låååååång tid innan jag fick tillbaka mensen efter skrapningen. Vi har gjort en fertilitetsutredning som visar 0 problem. Många är säkert glad för det, och det var jag också i stunden, såklart. Men tiden tickar på och det händer ingenting. Jag håller på att gå sönder! Bitvis gått till terapeut för att prata om allt, men har inte längre så mycket att säga ????

Känner mig så ensam och alla blir gravid runt omkring och har svårt för att tackla det. Om vi inte lyckas själv så ska vi få hjälp nästa höst, men det känns långt bort.

Är jag helt ensam som jag känner mig? ????

Denna vecka hade vi Psyk-koll på ÄL så pricka in den utan problem. Har känt massa symptom och är sååå eggad!! (Som jag kan vara vissa månader). Men vem vet, kanske får alla symptom pga önsketänkande.

Kan inte snälla ni andra som har problem skriva till mig.....vill känna gemenskap! ????

Tack för att du orkade läsa! ????

• Svar på tråden Alla utom jag gravid? ????
  • Fritzi

Hej,

Du är inte ensam... men, varför vänta tills nästa höst?

Jag är mitt i IVF själv nu. Har en dotter född 2011.

• Cottiz

Kan varavmanlig faktor, kan bero på skrapning men borde inte vara grundorsak. Hur gammal är du? Tidigare missfall eller problem att bli befruktad innan du träffa din nuvarande sambo?

Gör en ferlitetsutredning där du bor. Så de kan kolla er båda, sedan om ni blir ofrivilligt barnlösa så kör på IVF. Att vänta är jobbigt, tro mig. Jag vet.

Har en dotter sedan 2012, men kan ej bli gravid naturligt. Oförklarligt enligt läkaren, dock så påverkar endometrios som gör det svårare på naturlig väg.

• Bella_123

Känner samma sak! Alla runt oss blir gravida! Dom kommer en efter en med den glada nyheten och det blir svårare å svårare att glädjas åt dom tyvärr, känner mig så elak! Varför funkar det för dom och inte för oss :(

• Lia87

Du är inte ensam! Känner med dig, vet hur jobbigt det är :( Hoppet som kommer och går varje månad.. Själv har jag ett barn på snart tre år och har kämpat för att skaffa ett syskon i ca ett år.

Du verkar ha det väldigt jobbigt :( Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Alla utom jag gravid? ????