• forsyne

Andra som utgår från Halmstad sjukhus?

Hejsan!

Jag kan inte riktigt fatta det, men det är äntligen snart dags att börja med IVF på riktigt! Så nu börjar också alla känslor komma upp mer till ytan.

Jag undrade lite hur många det finns här från Halmstadtrakten? Jag vet inte om jag letar efter någon att träffa i verkligheten (just nu pendlar jag mellan att inte vilja prata med någon, och att vilja prata med alla ). Men jag tänkte att man iallafall delar det här med att, förutom all oro kring allt, dessutom har långt till huvudkliniken (vilket iofs gäller många, inte bara när man bor i mina trakter).

Vi har en lokal vårdcentral, där vi lämnar blodprov; Halmstad sjukhus, där ultraljud görs; och Nordic IVF Center där äggplock och insättning sker. (Vi ska skicka blodproven själva till kliniken, vilket känns lite oroligt. Hehe)

• Svar på tråden Andra som utgår från Halmstad sjukhus?
  • totoo

Oj då! Det var lång tid! 
    Vi har bara behövt vänta i ungefär ett halvår med att remissen skickades efter att utredningen satts igång. Vi fick ganska snabbt besked om vad som var problemet och att det inte går att göra något förutom IVF.

Hur känns det med Synarelan? Jag håller tummarna för att allt ser ut som det ska :)

• forsyne

Skönt att det har gått såpass fort för er.

Det har gått bra med Synarelan. Lite jobbigt att alltid behöva planera efter den, eftersom den ska tas vid ungefär samma tid varje dag och måste hållas kyld. Man är lite trött på det efter så många månader. Men det har varit skönt att inte ha så ont som jag har i vanliga fall under menscykeln.

• totoo

Ja, det förstår jag. Särskilt över sommaren då man vill kunna vara mer spontan. 

• forsyne

Ja, verkligen. Vi var och tittade på sängar igår och fick ha kylväska med oss. Och så glömde jag ändå sprejen...

Vi tog blodprov i måndags, på vår lokala vårdcentral. De hjälpte oss paketera provet och så postade vi det till Göteborg. Lite oroligt, men det gick bra.

• totoo

Ja, det förstår jag! Hoppas att allt går bra. 

Själv har jag varit borta på semester i 10 dagar och hoppades innerligt på att vi skulle ha fått en kallelse nu, men det verkar inte ha kommit. Jobbigt det här med väntan. Det känns som att vänta är det enda jag har gjort i flera år nu. 

• forsyne

Vet precis hur det känns. Hoppas kallelsen kommer snart.

Jag börjar med sprutor på fredag. Nervöst, men skönt att äntligen vara igång!

• totoo

Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig under helgen!

Nu har vi fått besked på att vår remiss hade gått iväg. De hade glömt den :/

• forsyne

Aww Tack. <3 Det har gått bra. Sprutorna är lite läskiga, men det har funkat bra. Jag har känt mig rätt trött. Vet inte om det är sprutorna?

Idag, däremot, skulle jag ta första blodprovet och hamnar hos en sjuksköterska som inte riktigt vet vad hon gör (har haft henne innan...) och hon fick sticka ett antal gånger innan hon fick ut något blod. Känner mig redan slut idag.

• forsyne

Och det här med remissen - typiskt! Liknande hände mig. Jag ringde för att höra om jag hade blivit vidareskickad till gyn från operation (gyn skulle ge mig remissen), men de hade inte hört något. Tack vare det blev allt försenat med en månad för jag fick vänta med att ta prover som måste tas en specifik mensdag.

• totoo

Ja, tröttheten kan säkert komma från sprutorna och helt klart från all anspänning.

Men nu är ni ett steg närmre en liten bebis :)

Vissa borde verkligen inte få jobba inom vården!

Ja, för dom så är vi bara en av många andra, men det som de gör påverkar ju otroligt mycket i våra liv. Det känns som att de inte tar det riktigt på allvar när de glömmer.

Svar på tråden Andra som utgår från Halmstad sjukhus?