• Anastasia

Hur skulle du ha röstat idag?

Annat parti - står för de mindre partierna som tex. FI, Pirat partiet osv.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du ha röstat idag?
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 13:19:41 följande:

Och ändå röstar du på den. Fantastisk logik. 

Nej, jag röstar på ett visst parti som sitter i den, pga vissa frågor. Det innebär inte att jag älskar allt med det partiet. Man röstar inte på block eller olika regeringsalternativ i Sverige, förresten.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-20 13:36:49 följande:
    Nej, jag röstar på ett visst parti som sitter i den, pga vissa frågor. Det innebär inte att jag älskar allt med det partiet. Man röstar inte på block eller olika regeringsalternativ i Sverige, förresten.
    Vilka frågor är det om jag får fråga?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 13:43:50 följande:

Vilka frågor är det om jag får fråga?

Miljö, jämställdhet, välfärd och några till. Partiet är inte perfekt, men kände inte att det fanns något bättre alternativ.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-20 13:54:48 följande:
    Miljö, jämställdhet, välfärd och några till. Partiet är inte perfekt, men kände inte att det fanns något bättre alternativ.
    Just miljöfrågorna, vilket borde vara partiets viktigaste frågor, har dom fått släppa på. Bromma flyg står fortfarande kvar och Förbifart Stockholm har börjat byggas.

Det enda MP har lyckats med är att se till att vi kommer få dålig elförsörjning i framtiden eftersom kärnkraftverk läggs ned på löpande band och samtidigt sker en avtrappning för nybyggandet av vindkraftverk.

tinyurl.com/oq44zc9

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Klotjohan
    Gert skrev 2015-07-20 13:19:41 följande:
    Och ändå röstar du på den. Fantastisk logik. 
    Det var ju ingen som visste före valet att det inte skulle bli en briljant regering. Jag hade hoppats på att det skulle bli en rödgrön majoritetsregering men med det valresultat vi fick så var det inte lika lätt längre att få det. 
  • Gert
    Klotjohan skrev 2015-07-21 23:55:19 följande:
    Det var ju ingen som visste före valet att det inte skulle bli en briljant regering. Jag hade hoppats på att det skulle bli en rödgrön majoritetsregering men med det valresultat vi fick så var det inte lika lätt längre att få det. 
    Jo, ca 55% av väljarna förstod före valet att en rödgrön-soppa inte skulle vara en briljant regering.
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-21 23:58:51 följande:

Jo, ca 55% av väljarna förstod före valet att en rödgrön-soppa inte skulle vara en briljant regering.

Vad menar du här?
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-22 00:40:44 följande:
    Vad menar du här?
    Att de som röstade på alliansen och SD visste före valet att en rödgrön-soppa inte skulle vara en briljant regering.
  • Fru Blacker

Jag röstade på Moderaterna 2014 och skulle röstat moderaterna idag igen.

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Klotjohan
    Gert skrev 2015-07-21 23:58:51 följande:
    Inget regeringsalternativ fick majoritet så uppenbarligen tyckte inte väljarna att någon var bra nog.
    Man vet ju aldrig före vilka som kommer ingå i en regering och om den kommer få majoritet (vilket är ganska ovanligt). 
    Jag röstade på Fi vilka om de skulle komma in i riksdagen skulle rösta för en S-ledd regering. 
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-22 11:00:03 följande:

Att de som röstade på alliansen och SD visste före valet att en rödgrön-soppa inte skulle vara en briljant regering.

En högermajoritet som vi har nu känns inte heller optimalt.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-22 15:37:08 följande:
    En högermajoritet som vi har nu känns inte heller optimalt.
    Vad känns optimalt för dig?
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-22 20:02:58 följande:

Vad känns optimalt för dig?

Något helt annat, som vi aldrig kommer få. Men efter valet skulle jag föredragit en vänster-regering (S och V) med stöd av MP och SD.
Svar på tråden Hur skulle du ha röstat idag?