• michelliz

bikarbonat testet ?!

Hur många har gjort Bikarbonat testet? & vilka har de stämt för? Glad
    Enligt bikarbonatstestet ska vi få en liten grabb, men återstår att se på UL Imorgon.

• Svar på tråden bikarbonat testet ?!
  • Emelius

Jag gjorde testet för några månader sen, är i vecka 36 nu. Det pyste rätt tydligt så vi får väl se om det blir en pojke nu då :) Jag har haft det på känn 75% av graviditeten men nu känns det mer som att det blir en flicka... Ja det är bara att vänta ut :)

• Moorii

Jag testade igen nu på morgonen. Det hände inte ingenting, men det bubblade inte heller. Typ som när man häller upp lite halvt avslagen cola, blev som en tunn skumkrona. Vet inte vad det räknas som? :P

• Donna85

Det stämde på oss om nu bm såg rätt på rul så väntar vi en flicka. Både kinesiska kalendern och bikarbonattestet visar flicka :)

Man ska ta morgon urin för att man inte ska ha påverkat urinet genom att ha ätit något surt osv..

• Frögurka

Gjorde (ett pissigt) kub idag där nubben är en tydlig pojke iaf. Resultatet gick pt helvete, men som sagt, pojke..

• Misszandra
    Frögurka skrev 2016-02-10 20:52:04 följande:

Gjorde (ett pissigt) kub idag där nubben är en tydlig pojke iaf. Resultatet gick pt helvete, men som sagt, pojke..

Vad hände då? Eftersom resultatet inte var bra?
  • Frögurka

7,0-7,3 mm nackspalt o den låg instängd i nån slags vätskesäck, 2 vätskefläckar i skallen, rörde sej dåligt.

• Frögurka

Den tydliga nubben (och även bikarbonattestet) ljög, ja har en flicka i magen. Tyvärr visade de trisomi 18 så ja kommer aldrig få lära känna den lilla :(

• Moorii
    Frögurka skrev 2016-02-17 14:19:22 följande:

Den tydliga nubben (och även bikarbonattestet) ljög, ja har en flicka i magen. Tyvärr visade de trisomi 18 så ja kommer aldrig få lära känna den lilla :(

Så hemskt tråkigt :( många stora kramar till dig!
  • Misszandra
    Frögurka skrev 2016-02-17 14:19:22 följande:

Så hemskt, styrkekramar till dig! 
  • Misszandra

Jag har nu gjort bikarbonat testet, kollat en kinesisk kalender och gjort två olika tester där man svarar på frågor, allt tyder på att det är en flicka i magen så det ska bli intressant och se om det faktiskt är en flicka eller inte. 

Hur många har detta stämt för?

• straw2008

Jag har gjort detta test 6 dagar i rad, visade olika alla dagar. Fick en dotter. 

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Jag har gjort detta test 6 dagar i rad, visade olika alla dagar. Fick en dotter. 

I kinamockaskogen.....
  • Misszandra
    straw2008 skrev 2016-02-26 10:52:43 följande:

I kinamockaskogen.....
    Oj haha. Då är det kanske beroende på vad man ätit kanske? Det kanske påverkar trots att man tar testet på morgonen. Ska testa om några dagar igen för och se vad som händer men nu pös det verkligen inget alls. Inget hände.
  • straw2008
    Misszandra skrev 2016-02-26 11:14:15 följande:
    Oj haha. Då är det kanske beroende på vad man ätit kanske? Det kanske påverkar trots att man tar testet på morgonen. Ska testa om några dagar igen för och se vad som händer men nu pös det verkligen inget alls. Inget hände.
    Jag menar inte att mitt visade olika varje dag... finns ju bara två kön. 
    Men varannan dag tjej varannan dag pojk, har 2 barn sen tidigare o då visade det oxå olika hela tiden. Har pojkar o flickor. 

I kinamockaskogen.....
  • Misszandra
    straw2008 skrev 2016-02-26 11:32:41 följande:
    Jag menar inte att mitt visade olika varje dag... finns ju bara två kön. 
    Men varannan dag tjej varannan dag pojk, har 2 barn sen tidigare o då visade det oxå olika hela tiden. Har pojkar o flickor. 

haha joo jag förstod det. Men trots att det bara finns två kön är möjligheten stor att det bara är ett där inne. 
Svar på tråden bikarbonat testet ?!