Inte samsova, sluta amma!
Hej Allla.
Har lite problem med min dotter på 12 månader och min man. Hon är helt underbar och vi älskar henne jättemycket.
Problemetet är inte unikt men jag håller på att bli tokig. Hon vaknar varje natt ,har tappat räkningen och vill ammas. Jag har accepterat detta fram tills inatt när hon ville ligga och snutta hela natten, hon brukar liggammas och somna om men inatt var bara för mycket, hon skrek och grät när jag tog ut tutten, tillslut vaknade hon helt och röjde runt i sängen, bankade i väggen, pratade om vartannat. Min man och jag och säkert grannarna var vakna hela natten.
Jag har inte sovit på ett år och känner att det räcker nu! Min man tycker synd om henne och att hon behöver mig,ammningen, även nattetid, han liksom buffar på mig ooch säger"ge henne snutt". på morgonen kliver jag upp med de större barnen och lillan medan han ligger kvar och sover till 10.( Han jobbar kvällar och helger) Detta stör mig nåt enormt då jag tycker att han fan kan ta lillan nån morgon så jag får sova nån timme extra. Det händer väl i bland men det sker inte ostört kan sägas.
Vi har ett extra sovrum och jag har sagt att de två får ligga där inne ett par nätter för att avbryta nattamningen, men det har inte blivit av. Min man var förbannad hela dagen och tyckte jag försummat vår dotter och att jag skulle be henne om ursäkt för vår hemska natt. Vet inte om jag ska driva igenom det inatt?
Nästa problem är detta med samsovning, jag känner att föräldrarsängen är just det, föräldrarnas säng, den plats vi kan vara privata och få den vila vi behöver. Ska då ungen ligga där och gno och sparkas, lägga beslag på min kropp och ha sig, nä jag står inte ut! Min man tycker såklart och vår dotter ska ligga ii vårt rum minst två år... Jag menar på att hon har ett sovrum, det klart hon ska ligga där, vi måste bara "skola in henne" Fram tills nu har hon varit så liten men nu är det väl dags att prova, anser jag,men min man ger mig så dåligt samvete och mer eller mindre säger han att jag är en dålig mamma som inte vill amma vårt barn. Men jag har ju gjort det itt år nu och jag vill ha min kropp tillbaka!
Hur skulle ni resonera kring det här?