Anonym (Ofrivillig) skrev 2015-04-14 08:35:17 följande:
Min sambo och jag har tillsammans en liten kille på 2 månader och min sambo har sedan tidigare en son som är 6 år. Mitt problem är att jag verkligen avskyr hans son. Jag tycker han är gnällig, tjatig och ofta äcklig och smutsig.
När han ska sova läser min sambo alltid en saga. Det är väl helt okej, men sedan ska han nattas, det vill säga man måste ligga kvar tills han har somnat. När min sambo sedan kommer och lägger sig kommer pojken tassande. Är han inte tillräckligt gammal för att kunna sova i egen säng? Vad ska jag göra åt min avsky? Jag kan verkligen inte finna något jag tycker om hos honom.
Har du förklarat för din sambo att du inte vill ha pojken i din säng när ni ska sova? Han kan väl vara hos pojken lite längre..
Anonym (Ofrivillig) skrev 2015-04-14 08:52:55 följande:
Vi kan ej planera saker, tex att fara på en resa då det passar oss 3, för det får ej störa veckosystemet, så vi måste alltid
matcha in våra dagar så vi hinner tillbaka innan det är vår vecka att ha honom. Irriterande...
Och jag vill inte ha honom med på någon resa...
Jag vill inte ta hand om honom, tex då pappan är på jobb eller vara ned honom själv överhuvudtaget, jag vill vara på tumis med min son.
Det är tillräckligt jobbigt att få barn, du har ingen skyldighet att ta hand om hans barn när han jobbar. Det får pappan ordna med mamman..