3 syskon fick olika boende i tingsrätten
Mina föräldrar skilde sig runt -90. Jag var runt 12, mina syskon var runt 14 resp. 7 år. Det var en otrevlig skilsmässa på den tiden rent juridiskt. Som barn märkte jag inte jättemkt, jag förstod att pappa var arg/lessen/besviken på vår mamma. Vår mamma ljög för oss, jag och mitt äldre syskon ville bo hos pappa. Pappa fick vårdnaden om oss alla tre. Hon överklagade och då skedde något som jag aldrig kommer att förstå, tingsrätten delade på oss, mitt yngre syskon fick bo hos henne och vi andra två hos pappa. Vi äldre vägrade att sova hos henne, pappa tvingade oss några gånger, vi fick även gå hos psykolog, ffa jag, för att bli mer "vänligt inställda till vår mamma".. Pappa tvingade oss/mig några gånger, sen villa han inte tvinga mer (jag var ganska viljestark och envis). Vi har idag ingen "familj".. Vi har ingen syskonrelation, jag och pappa har bra relation men bor på olika orter. Mina syskon träffar jag på bröllop och begravningar inom släkten och när mima barm fyller år om jag får hit dom. Jag saknar det. Mycket.. Vi var en "Svenssons-familj"..
Varför gjorde man så, varför delade man på syskonen?!?!? Rent krasst.. Kan man få skadestånd? Skulle kännas som lite upprättelse...