• fellanbellan

Missfall med pergotime

Vi har försökt att skaffa ett syskon till vår dotter. Hon kom till hur enkelt som helst. Efter 7 år med minipiller blev jag gravid på första försöket. Nu har vi försökt att skaffa barn igen och det har gått mer än 1 år nu. Har varit hos en gynekolog där jag fick reda på att jag har pcos. Åt en kur med pergotime i januari. Hade ägglossning, men blev ej gravid. Skulle äta en till kur, men tabletterna var slut i hela Stockholm. Struntade i allt och lyckades bli gravid. Men tyvärr slutade det med MF för några dagar sedan. :(

Är det någon som har varit med om samma sak? Hur går man vidare? När försökte ni igen? Hur lång tid tog det tills ni blev gravid igen? Är så rädd att det ska bli MF igen :(

• Svar på tråden Missfall med pergotime
  • Gweny

Beklagar erat mf! Vi fick själva ett ma efter 1 års försök. Dem brukar säga att vänta en mens iallafall. Så eventuella rester åker ut och ny slemhinna kan bildas.

jag har också pcos. Tagit 4 pergokurer som gav äl men blev inget ändå. Nu är vi igång med IVF.

Lycka till! Är också rädd för att få mf/ma igen.

• fellanbellan

Okej. Då kanske det är bäst att vänta, men man är så ivrig över att köra igång på nytt. Får aldrig egen mens så nu när man blöder vill man så gärna köra på en ny kur direkt :/

Va jobbigt att pergotime inte har funkat för er :( hur går det med ivf? När får man börja med det?

• Gweny
    fellanbellan skrev 2015-04-06 12:29:41 följande:

Okej. Då kanske det är bäst att vänta, men man är så ivrig över att köra igång på nytt. Får aldrig egen mens så nu när man blöder vill man så gärna köra på en ny kur direkt :/

Va jobbigt att pergotime inte har funkat för er :( hur går det med ivf? När får man börja med det?

jo tråkigt det inte fungerade.

Min gyn tyckte att det inte var någon idé med mer pergokurer, så skickade då remiss för IVF. Dock långa väntetider om man gör via landstinget. Tar man privat och betalar kommer man ofta igång tidigare.

Vi har precis misslyckats med 1a försöket, så ska göra FET nu i maj. Hoppas på det.
  • MissMarti

Hejsan!

Jag åt min första Pergokur i december.. Äl på nyår o mensen kom...

Pergo var slut här med så vi fick avvakta men jag fick äl ändå?! Blev gravid på den ägglossningen...

Men fick MA.. Skrapades den 27/3 var i vecka 11 då.. Detta upptäcktes på Vul då vi fick en koll iomed Pergo kuren ifall de skulle vart fler eller så man vet ju aldrig... Gjorde 3 Vul den graviditeten o de första var bra men ja var kortare gången ön jag trodde andra va med ok men tredje visa inget foster trots hcg på nästan 30000....

Nu har jag slutat blöda...

Jag vill försöka igen nu direkt men är rädd att de blir MF/MA igen...

• fellanbellan

Okej. Hur lång tid tog det för er att få börja med ivf? Va tråkigt att inte första försöket funkade :( hoppas det går bra nu i maj :) håller tummarna.

Gweny skrev 2015-04-06 16:19:30 följande:

jo tråkigt det inte fungerade.

Min gyn tyckte att det inte var någon idé med mer pergokurer, så skickade då remiss för IVF. Dock långa väntetider om man gör via landstinget. Tar man privat och betalar kommer man ofta igång tidigare.

Vi har precis misslyckats med 1a försöket, så ska göra FET nu i maj. Hoppas på det.

• fellanbellan

Usch va jobbigt! Varför ska man behöva gå igenom såna här jobbiga saker. Varför ska det vara så svårt att bli gravid? Och varför ska det behöva sluta i missfall när man väl blir gravid?! :/ förstår exakt hur du känner. Vi har bestämt oss för att testa så snabbt som möjligt igen. Jag var så tidigt inne i min graviditet så redan nu känner jag mig redo att testa igen. Blödningen slutade efter 6 dagar. Man få helt enkelt chansa.

Hur ska du göra?

MissMarti skrev 2015-04-07 06:48:43 följande:

Hejsan!

Jag åt min första Pergokur i december.. Äl på nyår o mensen kom...

Pergo var slut här med så vi fick avvakta men jag fick äl ändå?! Blev gravid på den ägglossningen...

Men fick MA.. Skrapades den 27/3 var i vecka 11 då.. Detta upptäcktes på Vul då vi fick en koll iomed Pergo kuren ifall de skulle vart fler eller så man vet ju aldrig... Gjorde 3 Vul den graviditeten o de första var bra men ja var kortare gången ön jag trodde andra va med ok men tredje visa inget foster trots hcg på nästan 30000....

Nu har jag slutat blöda...

Jag vill försöka igen nu direkt men är rädd att de blir MF/MA igen...

• MissMarti
    fellanbellan skrev 2015-04-10 11:35:29 följande:

Usch va jobbigt! Varför ska man behöva gå igenom såna här jobbiga saker. Varför ska det vara så svårt att bli gravid? Och varför ska det behöva sluta i missfall när man väl blir gravid?! :/ förstår exakt hur du känner. Vi har bestämt oss för att testa så snabbt som möjligt igen. Jag var så tidigt inne i min graviditet så redan nu känner jag mig redo att testa igen. Blödningen slutade efter 6 dagar. Man få helt enkelt chansa.

Hur ska du göra?

Vi kör igen nu.. Men vet ju inte när jag har ägglossning.. De två gånger jag haft de i vuxen ålder så har jag verkligen känt av de..så ja lyssnar på kroppen o så får vi hoppas ja får egen äl annars får vi hjälp om ingen mens kommit 60dagar efter skrapningen...

Va långt gången va du?
  • MissMarti

Hur ska du göra?

Vi kör igen nu.. Men vet ju inte när jag har ägglossning.. De två gånger jag haft de i vuxen ålder så har jag verkligen känt av de..så ja lyssnar på kroppen o så får vi hoppas ja får egen äl annars får vi hjälp om ingen mens kommit 60dagar efter skrapningen...

Va långt gången va du?
  • MissMarti

Hur ska du göra?

Va långt gången va du?
  • MissMarti

Hur ska du göra?

Va långt gången va du?
Svar på tråden Missfall med pergotime