• HASP

Vad bjuda på istället för tårta? Blivande 5-åringen vill inte ha det

Behöver verkligen tips på vad jag kan ha på 5-årskalaset istället för tårta! Födelsedagsbarnet gillar inte tårta och idag sa han att han inte villa ha glasstårta heller (vilket annars hade varit perfekt). Kom med era bästa tips! Han gillar inte paj heller och han är allergisk mot ägg... Så det krånglar ju också till det hela.

• Svar på tråden Vad bjuda på istället för tårta? Blivande 5-åringen vill inte ha det
  • HASP
    Lyn1 skrev 2015-03-15 22:02:47 följande:
    Men tror du att en 5-åring reflekterar över att det finns en tårta på bordet som han inte vill ha om det finns massa annat som han förmodligen redan då är i full färd med att smaska i sig?
    Ja, eftersom vi brukar ta fram tårtan efter det andra fikat.
  • HASP
    Alexi skrev 2015-03-15 22:17:29 följande:

Men varför inte typ kladdkaka då? Det har vi haft på barnkalas, det tycker mina barn är det godaste. Tårta är väl sällan en barnfavorit.

Han gillar inte kladdkaka heller... Känner mig otroligt negativ nu, haha! Men han är verkligen bestämd med vad som är gott och inte.
  • HASP

Okej nu har sonen och jag kommit fram till att vi kan göra en tårta av glass och ett sånt där fotbollskit. Han ville hellre ha glass än kärleksmums som botten. Tack så mycket för alla tips! Kommer säkert testa fler av era idéer :)

• Emommoma2

Härligt att sonen hittat nåt han blir nöjd med! Här säljs fotbollskitet på Ica Maxi. Självklart viktigt att födelsedagsbarnet blir nöjt. När min dotter fyllde 5 ville hon beställa en speciell tårta, men bageriet försökte gång på gång övertala oss att beställa en vanlig tårta, plus en äggfri bakelse till henne. Så oerhört grymt att inte låta en femåring smaka på sin egen födelsedagstårta!! Det räcker att hon ska behöva känna sig utanför alla andra dagar på året.

Lycka till med kalaset!

(Ursäkta byte av signatur, har bara ett tillfälligt konto och det verkar bara funka en gång.)

• Lyn1
    HASP skrev 2015-03-16 10:21:03 följande:
    Ja, eftersom vi brukar ta fram tårtan efter det andra fikat.
    Jaha då förstår jag, svårt. Ge grabben en gottepåse med alla hans favoritgodisar så kanske han inte bryr sig om ni andra äter tårta.
  • HASP

Godis kommer det finnas också då han fyller år i påsk och kommer få påskägg samma dag :)

• HASP
    Emommoma2 skrev 2015-03-16 13:01:15 följande:

Härligt att sonen hittat nåt han blir nöjd med! Här säljs fotbollskitet på Ica Maxi. Självklart viktigt att födelsedagsbarnet blir nöjt. När min dotter fyllde 5 ville hon beställa en speciell tårta, men bageriet försökte gång på gång övertala oss att beställa en vanlig tårta, plus en äggfri bakelse till henne. Så oerhört grymt att inte låta en femåring smaka på sin egen födelsedagstårta!! Det räcker att hon ska behöva känna sig utanför alla andra dagar på året.

Lycka till med kalaset!

(Ursäkta byte av signatur, har bara ett tillfälligt konto och det verkar bara funka en gång.)

Ja det är så jag känner också! Kanske känns extra viktigt att det blir nåt han verkligen gillar eftersom han så ofta annars får avstå saker som han inte tål som alla andra mumsar på.
Svar på tråden Vad bjuda på istället för tårta? Blivande 5-åringen vill inte ha det