-
...jag har varit öm och haft en slags värk i ryggen.Jag har haft 2 blödningar tidigare i grav. men utan att läkaren såg något som var fel.Har även varit in i 2 omgångar i tron om sipprande vatten (vilket dom ansåg vara rikliga flytningar).. jag står fast vid än idag att det var vatten, kanske inte allt, men lite.Cervix var iaf påverkad, förmodligen av mina sammandragningar, så fick bricanyl och kortison.Sedan injektionerna har det varit rätt lugnt, kunde liksom börja röra på mig igen. Men nu är sammandragningarna tillbaka, längre och oftare.. och det är nästan omöjligt att röra sig när jag vilat, sovit eller suttit ner en stund. Benen lyder inte, och inte kroppen heller pga smärtan som sitter nere i svanken.Jag vet inte vad jag söker för svar, jag vill nog mest höra av en/flera mammor att detta är normalt och att det inte är dags riktigt än.Detta är min 3e på väg. har en -08 och -13 sedan innan och där fanns inget liknande.Jag vill inte vara ännu en som ringer in i öndödan och blir ditkallad och hemskickad..Är tacksam för alla svar
-
Svar på tråden v 34 och konstant spänd mage
-
Jag är i V 32 och har spänd mage/ sammandragning stort sett direkt när jag ställer mig upp. Var inne en tur på förlossningen förra veckan för att kolla men allt såg normalt ut. Det enda de kunde säga var att om det ändrade karaktär eller kom när jag var stilla så skulle jag komma tillbaka för ev sjukskrivning o koll. Hade mkt sd med första oxå men inte såhär mkt. Tycker det är jobbigt för kan inte göra så mkt, varje grej man gör måste varanoga avvägd. Står jag för länge så gör det ont på riktigt
-
Skönt att jag inte är ensam.. Men min mage slappnar inte av oavsett om jag tar en varm dusch eller om jag vilar. Bebisens rörelser är väldigt vaga när magen är konstant hård.
Men den ända värk jag har sitter i ryggslutet, eller när bebis drar ett knä eller arm över magen.
Sen händer det väl att jag känner tryck ner ibland också, men det har dom redan konstaterat att bebis ligger med huvudet långt nere.
Det jag funderar på är om man kan ha värkar utan att känna av dom? har en väninna som fått två ungar utan hon känt av värkarna förutom då hon behövt krysta.
Kan de vara bli så, fast man haft normala värkar och förlossningar innan?
För nu har jag ju ont i svank, rumpa och mellan benen nästan konstant :O -
Har du fått göra ctg när du åkt in? Det fick jaggöra och då sa de att jag inte hade några sammandragningar i viloläge. Vadjobbigt att ha ont och tryck hela tiden. Har ingen aning om man kan ha värkar utan att känna av dom. Med första barnet så kände jag av att det var värkar med molvärk i mage och rygg i början. Sen blev det värre och då gick det inte att missta sig. Det kanske är foglossning som spökar annars om du har ont mellan benen o svanken? Jag har sjukt ont i blygdbenet och går som en anka och det har gjort så att hela ryggen låst sig mer el mindre.