Anders2015 skrev 2015-03-15 09:38:20 följande:
Du skriver sällan emot V eller MP

anser du inte att hanteringen kan ifrågasättas? den var rent sagt usel. Sedan kan allt hända, framtiden kan man tro mycket om men Saudiavtalet skulle ha sköts bättre det kan knappat bli bättre av att nått sköts dåligt.
Gällande Alliansen det du skriver är det vanliga bland MP och V att Alliansen skötte landet Sverige dåligt osv har läst att du skrivet det ett ex antal ggr. Men som alla vet hade Europa en enorm kris och det klarade Borg med Regeringen rätt bra anser jag med många andra. Vad har Ericsson med Skattesänkningar att göra? det kan man vrida och vända på i all evighet rätt flummigt skrivet av dig

.
Nej jag håller med Göran Persson S att MP fick minst 3 minister poster för mkt i regeringen MP kommer inte bara att höras som vanligt dem kommer även att påverka Sverige i större skala nu och det tror jag inte alls är bra för Sverige och Sveriges ekonomi.
Allt kan ifrågasättas, men i fallet med Saudi så var det så kryddat med lögner att det hade väldigt lite med hanteringen av vapenhandeln.
Då har du missat all kritik å ifrågasättande jag riktat mot V å MP, andra har säkert noterat att jag inte litar på V eller har värst mycket till övers för MP.
Jag har sagt att Borg var bra å gjorde mycket rätt, men jag förstår inte varför man sänkte skatterna bara för sänkandes skull, å gjorde så många ogenomtänkta försäljningar av statliga företag.
Å vi vet ju hur många som ifrågasatt försäljningarna, speciellt de som gjordes inom vård å skola, så den kritiken är väl underbyggd å befogad.
Jag är företagare själv, så jag jagar åxå vinster, sänks skatterna så får jag mer vinst, klart som fan att ingen företagare är emot sån´t rent generellt.
Men som privatperson å medborgare, ser jag det även från en annan sida.
Ska skatterna sänkas, så måste det även finnas en välgrundad tanke bakom.
Sänker man skatterna å bara hänger upp det på ett antagande, då ser jag ingen vits med skattesänkningar, det måste styras upp så pengarna verkligen återinvesteras, förs tillbaka in i den svenska ekonomin.
Det var väl Alliansens tanke att så skulle ske, men tittar man på investeringar, produktion å konsumtion, så går det inte att hitta nåt som pekar på att det blev så.
Dom pengarna försvann troligen ut ur landet, både dom privata (semesterresor? ) å dom som företagen fick.
Vad gäller sammansättningen av regeringen, så håller jag med dig att det finns vissa som inte borde sitta där, även det har jag skrivit om tidigare.
Men nu sitter dom där å då är det vad som sker som är vad som sker vi kan kritisera.
Vad gäller M idag så gillar jag inte alls vad jag tycker mig se, helt klart hade F Reinfeldt aldrig tillåtit drevet mot MW å allierandet med företagen som så uppenbart M agerade tillsammans med M.
Sen tycker jag M kommer alldeles för lätt undan i debatten, M har mycket skit för sig i EU som jag är förvånad över att det inte ges mer utrymma för, detsamma gäller även SD.
Googla på ungerska Fidesz, så får du dig en tankeställare, inget parti som M borde ha att göra med ö.h.t, ändå sitter dom tillsammans med dom i EU, å hyllas av Corazza Bildt.
Liknande saker har SD för sig, deras vänpartier i t.ex baltländerna är ju öppet nazistiska, det rimmar dåligt med deras påstående med att vara ett demokratiskt parti.