• Carolina81

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!

• Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-22 19:49:51 följande:

Inget hänt?

Här händer inte mycket. Är på BF + 5 idag :(

Nää det är så lugnt! BF +7 idag och imorgon väntar ul, hinnsvepning och förmodligen sätts tid för igångsättning.

:)
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-22 20:14:46 följande:
    Nää det är så lugnt! BF +7 idag och imorgon väntar ul, hinnsvepning och förmodligen sätts tid för igångsättning.

:)
    Alltid något :) Hoppas det hjälper med hinnsvepning. Det gjorde det för mig med andra barnet. 1,5 dag efter hinnsvepning så var hon ute :)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-22 20:41:31 följande:
    Alltid något :) Hoppas det hjälper med hinnsvepning. Det gjorde det för mig med andra barnet. 1,5 dag efter hinnsvepning så var hon ute :)
    Ja det hoppas jag med! :D

Det blir bra med kollen imorgon, jag får ju dessutom veta hur tappen är osv och det är alltid något. ;)
  • Vikkan333

Tappen var ca 2 cm och mjuk. Allt såg bra ut. Igår kväll började slemproppen lossna och det har fortsatt idag. Hade lite förvärkar igår kväll som gick över när jag gick och la mig. Hoppas det fortsätter hända saker idag!

• Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-24 08:33:18 följande:

Tappen var ca 2 cm och mjuk. Allt såg bra ut. Igår kväll började slemproppen lossna och det har fortsatt idag. Hade lite förvärkar igår kväll som gick över när jag gick och la mig. Hoppas det fortsätter hända saker idag!

Spännande! :D Skulle tippa på att det händer saker nu. Iaf. imorrn ;)
  • Jacqueline85

Hur har det gått? :) Jag ska till barnmorskan idag och då blir det nog tidsbokning för överburenhetskontroll.

• Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-25 09:46:52 följande:

Hur har det gått? :) Jag ska till barnmorskan idag och då blir det nog tidsbokning för överburenhetskontroll.

Ganska fina förvärkar igår men efter dusch slutade allt. :(
  • Linc

Hur går det för er alla med era luriga treor!? Jag har typ 23 dagar kvar till bf och är förvånad över hur lugnt allt är!!!? Jag hade förväntat mig en massa sammandragningar och förvärkar som skulle trixa med mitt psyke men det känns som om den hör sötisen där inne aldrig kommer att ge nåt tecken på utflyttning... Hur mycket tecken har ni andra och har ni varit in till förlossningen något ännu? Jag har som sagt inte kännt något alls och är i v.36+4!!

• Smulan 89
    Linc skrev 2015-03-25 14:25:09 följande:

Hur går det för er alla med era luriga treor!? Jag har typ 23 dagar kvar till bf och är förvånad över hur lugnt allt är!!!? Jag hade förväntat mig en massa sammandragningar och förvärkar som skulle trixa med mitt psyke men det känns som om den hör sötisen där inne aldrig kommer att ge nåt tecken på utflyttning... Hur mycket tecken har ni andra och har ni varit in till förlossningen något ännu? Jag har som sagt inte kännt något alls och är i v.36+4!!

Känner ingenting, förutom sparkarna. Bf på tisdag.
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-25 09:46:52 följande:

Hur gick det hos BM? Fått tid för överburenhetskoll?
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-27 10:14:39 följande:
    Hur gick det hos BM? Fått tid för överburenhetskoll?
    Ja, jag blir igångsatt på onsdag morgon om inget händer innan :)

Hur går det för dig?
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-27 10:36:57 följande:

Hur går det för dig?
    Härligt!

Nä det händer inte mkt. Ibland är det som att det kommer igång och sen slutar det. Hoppas jag får tid samma dag för igångsättning på måndag, men det är väl föööör mkt begärt.

Nu ska jag veckohandla och sen blir det bara mys, film, tv och god mat. :)

Snälla bebis kom ut.
  • Vikkan333

BF+15 hände det!

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

• Smulan 89
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:46:41 följande:

BF+15 hände det!

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Grattis =)
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:46:41 följande:

BF+15 hände det!

Wow! Grattis! :D Hade du några känningar innan vattnet gick?
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-30 18:21:33 följande:
    Wow! Grattis! :D Hade du några känningar innan vattnet gick?
    Nä ingen skillnad riktigt. Haft kännbara sd till och från ngn vecka. Jag reste mig bara...;)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-27 10:36:57 följande:

Hur går det för dig?
    Vart det igångsättning?
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-04-02 10:04:58 följande:
    Vart det igångsättning?
    Hej!

Vi kom in till förlossningen i Karlskoga men efter läkarkontroll såg hon att jag inte hade något fostervatten knappt så vi blev skickade till Örebro istället då det kan medföra risker för barnet. Jag fick lite hjälp på traven med värkar men sen kom mina egna igång, på eftermiddagen. 1 april 22.46 var våran lilla Hugo ute :) Han kom ut på 3-4 krystvärkar. Allt var bra med honom. Kom hem igår eftermiddag från BB.
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-04-04 15:14:12 följande:
    Hej!

Vi kom in till förlossningen i Karlskoga men efter läkarkontroll såg hon att jag inte hade något fostervatten knappt så vi blev skickade till Örebro istället då det kan medföra risker för barnet. Jag fick lite hjälp på traven med värkar men sen kom mina egna igång, på eftermiddagen. 1 april 22.46 var våran lilla Hugo ute :) Han kom ut på 3-4 krystvärkar. Allt var bra med honom. Kom hem igår eftermiddag från BB.
    Å så skönt att det kom igång av sig "själv" och att allt gick bra. Och såklart ett stort grattis till eran kille! ;)
Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?