• Fialoppa

Hussäljare och vill bryta kontraktet

Hej.

Har just sålt vårt hus och har fått handpenning. Köpet är dock inte genomfört. Nu har vi blivit erbjudna 600 000 kr mer! Självklart blir man sugen på att bryta kontraktet. För det måste väl gå? Eller? Visst kostat det lite men det måste det ju vara värt.

Någon som verkligen VET?

• Svar på tråden Hussäljare och vill bryta kontraktet
  • Ascendere
    Voodoodoll skrev 2015-02-03 18:35:50 följande:
    Ni fick ta det lägre budet och bara låtsas vara nöjda nu för att inte göra familjelivarna nöjda över ert nederlag med andra ord.
    Garanterat så det gick till!
    Snart svarar TS något snorkigt i stil med "ja det kan ni ju tro, men så var det inte!", wait for it.... 
  • Loncelot
    Voodoodoll skrev 2015-02-03 18:35:50 följande:

Ni fick ta det lägre budet och bara låtsas vara nöjda nu för att inte göra familjelivarna nöjda över ert nederlag med andra ord.

Tänkte precis samma sak
  • Loncelot
    Ascendere skrev 2015-02-04 09:56:34 följande:

Garanterat så det gick till!

Snart svarar TS något snorkigt i stil med "ja det kan ni ju tro, men så var det inte!", wait for it.... 

Javisst när som helst
  • Fialoppa
    MajaVira skrev 2015-02-03 19:30:45 följande:

Tack, jag är hellre rolig än korkad.

Jag gissar på både och......
  • Fialoppa

Måste ju säga att ni inte har varit till någon hjälp här :)

Var ju faktiskt dum som trodde det. Men man kan ju ha tur att få något vettigt svar vilket jag fick av en person. Tack för det!

Hej Svejs! :)

• Grande Rock
    Fialoppa skrev 2015-02-04 19:19:20 följande:

Var ju faktiskt dum som trodde det. Men man kan ju ha tur att få något vettigt svar vilket jag fick av en person. Tack för det!

Hade du förväntat dig det? Om inte ens du kan läsa avtalet, hur ska då vi kunna göra det åt dig?
    Det blir alltid som man tänkt sig
  • Loncelot
    Fialoppa skrev 2015-02-04 19:19:20 följande:

Alla avtal ser olika ut som sagt och som andra sagt om inte du vet vad som står i kontraktet hur ska andra veta det.... Haha orka... Hade folk kunnat svara hade dom nog gjort det
  • Fialoppa

Orka.. ännu ett omoget ord. Men du orkar tjafsa här :) Jag undrade (ännu en gång för de som inte har fattat det) om någon VISSTE. Typ en mäklare. Men nejdå då kommet det en drös med kacklande hönor som inte tillför något alls förutom ren nyfikenhet.

Det var vad lagen säger, det var jag ute efter. Men det blev för krångligt och då behöver man liksom inte skriva något alls. Du orkade minsann :) :)

Och andra nyfikna som inget visste. Hade varit trevligt med vuxna synpunkter och kunskaper. Men återigen glömde jag

ju. Det här är ju FL och folk beter sig såhär. Det var tur att jag träffade en kunnig person av en ren händelse.

Skaffa er ett liv, för en del verkar då inte ha något..... jo att sitta framför en skärm halva dagen. Oj oj...

Nu ska jag packa vidare. Även resväskan då det hastigt och lustigt blir en lång solsemester. Ha de gott och några av er kanske hittar på en sysselsättning

• Loncelot
    Fialoppa skrev 2015-02-05 02:39:45 följande:

Orka.. ännu ett omoget ord. Men du orkar tjafsa här :) Jag undrade (ännu en gång för de som inte har fattat det) om någon VISSTE. Typ en mäklare. Men nejdå då kommet det en drös med kacklande hönor som inte tillför något alls förutom ren nyfikenhet.

Det var vad lagen säger, det var jag ute efter. Men det blev för krångligt och då behöver man liksom inte skriva något alls. Du orkade minsann :) :)

Och andra nyfikna som inget visste. Hade varit trevligt med vuxna synpunkter och kunskaper. Men återigen glömde jag

ju. Det här är ju FL och folk beter sig såhär. Det var tur att jag träffade en kunnig person av en ren händelse.

Skaffa er ett liv, för en del verkar då inte ha något..... jo att sitta framför en skärm halva dagen. Oj oj...

Nu ska jag packa vidare. Även resväskan då det hastigt och lustigt blir en lång solsemester. Ha de gott och några av er kanske hittar på en sysselsättning

Lagen säger... Handlar inte om vad lagen säger utan vad som står i kontraktet mellan köpare säljare och mäklare.... Ett kontrakt är vad det är och inget annat, handlar inte om att dumförklarar någon eller ha ett "omoget" svar, utan det som står i kontraktet är vad som gäller sen kan alla kontrakt se olika ut och ha olika regler inte svårare än så.

Grattis till en lyckad försäljning

Hoppas ni får en underbar semester
  • Fialoppa

Tack så mycket. Det blev mycket lyckat och det ordnade sig för ALLA parter.

Det känns skönt faktiskt.

Ha det fint alla!

• Alexi
    Fialoppa skrev 2015-02-05 02:39:45 följande:

Oj, det här var visst väldigt många ömma tår som inläggen har trampade på om du känner ett sånt behov av att kasta skit innan du ger dig av.
  • Fialoppa

Ok. Man ska bara tacka och ta emot när andra är otrevliga? Tyvärr. Så funkar det inte för mig.

Jag behandlar folk som de behandlar mig. Såg du att jag tackade en person som var trevlig?

Det kanske du missade. Jag är noga med att berömma och tacka dem som gör bra ifrån sig och är trevliga. Men jag tar inte emot skit.

Det tror jag inte att du gör heller.

• Alexi

Men jag har inte uppfattat att folk varit otrevliga alls! Annan uppfattning än du, ja, och inte förstått allt du sagt, nej, men det är inte att vara otrevlig.

Svar på tråden Hussäljare och vill bryta kontraktet