• Tihi

Vilken PARFYMFRIA ansiktsserie är bäst?

Jag letar efter en bra ansiktsserie som är parfymfri och helst utan parabener, mineraloljor, phatalater och annat skräp också. Jag är öppen för alla förslag!

• Svar på tråden Vilken PARFYMFRIA ansiktsserie är bäst?
  • Tihi

Var är alla som använder parfymfritt? Någon som har testat Apotekens serier som Apoliva eller ACO t ex som vet om dom är bra? Såg att dom har lite smink nu också och BB-creams t ex som jag funderar lite på att testa.

• vipsan

Föredrar precis som du att slippa starka dofter i ansiktet. Har testat en del från ACO och varit nöjd med vissa produkter och inte alls med andra. Ett favoritmärke är Paulas Choise, säljs hos skincity.se. Har inte varit missnöjd med något jag testat.

• preglady

Jag använder Cliniques produkter! Passar mig superbra! Ansiktstvätt, lösning och mjukgörande efteråt. Använder det morgon och kväll.

• Tihi
    vipsan skrev 2017-01-27 22:52:13 följande:
    Föredrar precis som du att slippa starka dofter i ansiktet. Har testat en del från ACO och varit nöjd med vissa produkter och inte alls med andra. Ett favoritmärke är Paulas Choise, säljs hos skincity.se. Har inte varit missnöjd med något jag testat.
    Har funderat på PC för att hon inte testar på djur så jag får spana in det. Någon speciell du gillar från ACO som jag kan testa?
    preglady skrev 2017-01-28 15:47:50 följande:
    Jag använder Cliniques produkter! Passar mig superbra! Ansiktstvätt, lösning och mjukgörande efteråt. Använder det morgon och kväll.
    Jag gillade Clinique innan dom blev djurplågare igen för några år sen.

• vipsan
    Tihi skrev 2017-01-28 15:53:58 följande:

Har funderat på PC för att hon inte testar på djur så jag får spana in det. Någon speciell du gillar från ACO som jag kan testa?Jag gillade Clinique innan dom blev djurplågare igen för några år sen.

Använder dessa tre från ACO och de är stående favoriter i badrumsskåpet alla tre. Sen beror det ju sålart på hustyp om de även passar dig.

Tonerna mistrnisten är lätt parfymerade men det är en så pass behaglig doft att jag har överseende med det.

www.aco.se/produkter/face/normal/rebalancing-skin-toner/

www.aco.se/produkter/face/normal/moisturising-night-cream/

www.aco.se/produkter/face/alla-hudtyper/rescue-mist/
  • Tihi
    vipsan skrev 2017-01-28 19:38:30 följande:
    Använder dessa tre från ACO och de är stående favoriter i badrumsskåpet alla tre. Sen beror det ju sålart på hustyp om de även passar dig.
    Tonerna mistrnisten är lätt parfymerade men det är en så pass behaglig doft att jag har överseende med det.

www.aco.se/produkter/face/normal/rebalancing-.../

www.aco.se/produkter/face/normal/moisturising.../

www.aco.se/produkter/face/alla-hudtyper/rescu.../
    Mist har jag aldrig testat. Har fått för mig att det bara är ploj men det kanske är bra?
  • vipsan
    Tihi skrev 2017-01-28 22:48:45 följande:

Mist har jag aldrig testat. Har fått för mig att det bara är ploj men det kanske är bra?

Det är första jag testar och var skeptisk innan men gillar jättemycket. Använder den ovanpå min mineralpuderfoundation eller bara på bar hud under dagarna och tycker att den ger en fin lyster och att den torra känslan i huden nu under vintern känns mindre.
Svar på tråden Vilken PARFYMFRIA ansiktsserie är bäst?