hinnsvepning?
Hej!
Nu på onsdag ska jag få en hinnsvepning av en förlossningsläkare.
Tänkte fråga ni som varit med om hinnsvepning, hur har de gått för er? Har ni fött efter de? Fått värkar? M.m. berätta gärna!
Hej!
Nu på onsdag ska jag få en hinnsvepning av en förlossningsläkare.
Tänkte fråga ni som varit med om hinnsvepning, hur har de gått för er? Har ni fött efter de? Fått värkar? M.m. berätta gärna!
Jag gjorde hinnsvepning när jag väntade min dotter. Jag minns inte exakt men tror jag kom igång spontant ca 1,5 dygn efter svepning . Jag tyckte inte själva svepningen gjorde speciellt ont, hade heller inte ont efteråt.
Lycka till!!!
Jag har vid båda mina tidigare graviditeter fått hinnsvepning. Båda gångerna har jag börjat få förvärkar varit öppen 1-2 cm men inga riktiga verkar. Efter hinnsvepning så har båda barnen fötts inom 2 dygn :) (1an 1,5dygn) (2an 0,5dygn) Hinnsvepningens förtjänst? Vet inte men jag kommer att om det är nödvändigt be min bm om det denna gång med! :D
Jag är gravid med första barnet fick hinnsvepning nr 1 förra måndagen v39+5 hände ingenting mer än molvärk och blödde lite efteråt. Gjorde andra hinnsvepningen idag och kändes ungefär samma, får se om det händer något nu men tvivlar på det ????
Vad skönt att det funkat för endel iaf! Ger mig lite förhoppningar.
Jag är absolut inte rädd för att det ska göra ont eller något sådant utan mer förhoppningar på att de ska funka!! :)
Med barn nr 2 fick jag två st hinnsvepningar. En på bf +6 och en på bf +13. Hade mkt förvärkar redan innan hinnsvepningarna men fick möjligen lite mer täta sammandragningar. Min son är född på bf+14 så han föddes ju dagen efter hinnessvepning nr2(eller på natten egentligen), men jag är skeptisk till att det var den. Fast det kanske det var.. Hon sa även till oss att gå hem och köra en färdknäpp och vi fick till en vid lunchtid, efter en orgasm var det som att förvärkarna ändrade karaktär - helt plötsligt och det kändes som riktiga värkar. (Dom värkarna avtog tyvärr men jag vaknade med värkar vid 00.03 och prinsen föddes 05:36.)
Alltså: jag tror mer att det var orgasmen som kickade igång det. Testa det ;)
Jag ska göra svepning på torsdag och då har jag gått 1,5 v över. Ska bli spännande.
Okej! Då får jag se hur de funkar för mig, ska få en hinnsvepning imorgon! :)
Det känns ju positivt att man inte hört nå mer från dig????