• Anonym (ts undrar)

till er som blivit ofrivilligt pappa vad har ni för relation till barnet idag?

Berätta er historia hur gick allt till från början? Vad har du för relation till mamma och barn idag?

• Svar på tråden till er som blivit ofrivilligt pappa vad har ni för relation till barnet idag?
  • Anonym (Lotus)

Fylleragget blev gravid. Jag var dum nog att inte skydda mig.

Men fan vad jag älskar mitt barn!

Var livrädd i början. Trodde inte jag ville ha barn alls. Men han är det bästa som hänt mig. Min grabb.

Helt ok med mamman. Hon är en schysst person. Vi tar båda lika mycket ansvar för grabben.

Det blir bra.. bara man lägger undan sin egen bitterhet, tar sitt ansvar, ser sitt barn i ögonen och ser att det lilla livet faktiskt är någon som alltid kommer vilja vara vid din sida och som alltid kommer tycka du är bäst

• Anonym (..........)
    Anonym (Lotus) skrev 2019-02-18 22:18:09 följande:

Var livrädd i början. Trodde inte jag ville ha barn alls. Men han är det bästa som hänt mig. Min grabb.

Helt ok med mamman. Hon är en schysst person. Vi tar båda lika mycket ansvar för grabben.

Det blir bra.. bara man lägger undan sin egen bitterhet, tar sitt ansvar, ser sitt barn i ögonen och ser att det lilla livet faktiskt är någon som alltid kommer vilja vara vid din sida och som alltid kommer tycka du är bäst

Så fint skrivet och så är det ju oftast, att ens barns kärlek slår allt. Jobbigt ibland ja, men fasen vad jag älskar mina också... och det kommer ju av den relation vi byggt upp sen dag 1
  • Anonym (Kim)

Haha så genomskinligt, skrivet utav en kvinna. :)
  • Meriall
    Anonym (Plutten) skrev 2019-02-18 20:38:47 följande:

Det är mer än det, men det spelar ingen roll. Du tycker det är okej för en kvinna att medvetet göra hål i kondomen för att få ett barn till världen hon vet att ena parten inte vill ha. Spelar nog ingen roll vad hon gjort, om hon drogat och våldtagit mig skulle det väl fortfarande vara jag som var ett svin.

Det är inte för att du är man dock. Läste en tråd här tidigare om en kvinna som blivit lurad. Mannen hade erkänt att han drog av kondomen och körde utan (eller stack hål, minns inte). Hon blev gravid men fattade det inte förrän det var i v18 eller något pga hade mens ändå och klarade inte göra så sen abort. Hon var arg på mannen och ville hämnas men fick bara ilska för det, typ "det är ditt barns pappa, skärp dig och ha en bra relation med honom nu, man kan bli gravid av att ha sex och skyll dig själv att du inte tog gravtest varje månad".
  • Anonym (tesla)

...och sen blir de tonåringar. 
  • Anonym (tesla)
    Anonym (ts undrar) skrev 2014-11-14 19:26:19 följande:

Tror vissa tjejer lurar killen också för de är kära i killen så tror tjejen att blir det barn så vill killen bli tillsammans med tjejen men så funkar det inte.

Ibland fungerar det. En vän till mig var tillsammans med en kvinna som ville ha barn men han ville inte trots att hon var hans livs kärlek. Hon ville inte avstå från barn så hon lämnade. Kort efter så hade han ett löst förhållande med en kvinna som blev gravid. (han har antytt att han tror det var planerat från hennes sida)
    Nu är de gifta och har ett halvtaskigt förhållande men han står ut för han älskar barnet över allt annat. Han har till och med gått med på att skaffa syskon så att barnet inte ska behöva vara ensambarn.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2019-02-17 13:01:17 följande:

18år sen började ny tjej på jobbet. Vi båda var väl rätt ensamma och började hänga. Det ena ledde till det andra och vi var ute några gånger och hade sex en handfull gånger. Började inse att hon nog inte hade alla hästar hemma så när hon bytte jobb bröts kontakten.

Halvår senare fick jag sms, grattis du ska bli pappa. Efter några inledande samtal var det tydligt att hon mest varit ute efter en spermadonator och finansiär för att bli mamma.

Bokade in oss på familjerätten och hade en serie samtal. Hon fick förklarat för sig att barn hade två föräldrar och jag var tydlig med att visade det sig vara mitt barn så var min ambition att vara delaktig och aktiv. Hade två väldigt bra familjerättare så hängde med de första åren och hjälpte oss få till bra avtal.

Jag träffade min son regelbundet de första åren och tror han var fyra när han började bo varannan vecka.

Mamman mådde inte så bra psykiskt så blev mycket att jag hade han extra och under en period, typ när han var sju så var han hos mamma varannan helg. Detta så mamma inte orkade, var arbetslös, inte hade pengar och periodvis inte ens hade el.

Mamma fick en flipp och började bråka om boendet då hon menade att grabben skulle bo varannan vecka hos mig och varannan vecka hos hennes pappa (där hon var tillfälligt inneboende). Jag vägrade (gubben var inte klok och antagligen alkis).

Vårdnadstvist, domstol. Ca ett års processande med utredning familjerätt, medlare och förberedande. Slutligen huvudförhandling där hennes ombud gjorde bort sig så totalt genom att sitta och kasta skit på mig vilket resulterade i att jag fick boendet.

Nu, grabb 17år, bor hos mig men är hos mamma typ varannan halv vecka. Bor nära så han går till mamma lite när han vill.

Vilken tur din son hade som fick en sån fin pappa!
  • Sabbad

Jag är en såndär som sånna som slänger sig med floskler som "alla människors lika värde" hatar.

Jag hade ett oce night stand, tydligen med en kondom som inte var hel. Bruden blev på smällen och tyckte det var totalt oviktigt att berätta det.
    När det väl kommit fram till mig, via hennes vänner.. (har man vänner som det behöver man inga fiender).
    Jag försökte med alla medel tala henne till rätta men hon vägrade att lyssna på nått eller ens möta mig.

Sen får jag höra av hennes vänner att hon sitter och skryter om hur hon är nöjd att det var just mitt och ingen av de andra 5st möjlig. För mig hade hon nu kollat upp och jag såg ut att ha det tillräckligt bra för så jag kunde "försörja dom...

Är jag pappa, far?... I helvete heller!! 
    Har jag några känslor för hennes barn?... I helvete, zip, Zero, noll!
    15 år av hat mot denna jävla idiot... önskar inget annat än att hon skulle bli ett minus i landets folkräkning....

I all den här könshetsen så finns det en sak som avgör om du är kvinna eller man.. och väljer man som kvinna att skaffa barn utan den andre förälderns medhåll så ska man fan stå sitt kast och vara ensam försörjde...

Att vara fr är fan inget annat än en signatur på ett papper...

• Anonym (2)
    Sabbad skrev 2023-02-16 09:55:38 följande:

Jag är en såndär som sånna som slänger sig med floskler som "alla människors lika värde" hatar.

Jag hade ett oce night stand, tydligen med en kondom som inte var hel. Bruden blev på smällen och tyckte det var totalt oviktigt att berätta det.
    När det väl kommit fram till mig, via hennes vänner.. (har man vänner som det behöver man inga fiender).
    Jag försökte med alla medel tala henne till rätta men hon vägrade att lyssna på nått eller ens möta mig.

Sen får jag höra av hennes vänner att hon sitter och skryter om hur hon är nöjd att det var just mitt och ingen av de andra 5st möjlig. För mig hade hon nu kollat upp och jag såg ut att ha det tillräckligt bra för så jag kunde "försörja dom...

Är jag pappa, far?... I helvete heller!! 
    Har jag några känslor för hennes barn?... I helvete, zip, Zero, noll!
    15 år av hat mot denna jävla idiot... önskar inget annat än att hon skulle bli ett minus i landets folkräkning....

I all den här könshetsen så finns det en sak som avgör om du är kvinna eller man.. och väljer man som kvinna att skaffa barn utan den andre förälderns medhåll så ska man fan stå sitt kast och vara ensam försörjde...

Att vara fr är fan inget annat än en signatur på ett papper...

Du valde också det när du vet att inga preventivmedel är 100 % säkra. Du valde att ta risken att bli far.
  • Anonym (Pappan)

Ju mindre barnet är lik pappan och ju mindre man gillar barnets mamma.Då kan det blir svårt med äkta kärlek.

• Anonym (....)
    Anonym (jag) skrev 2019-02-18 09:58:33 följande:
    Jag känner båda mammorna och jag har pratat med dem båda. Mamman till den första har bett om ursäkt via brev till honom så det har jag läst. Kvinnan som är mamma till det andra barnet är jag bekant med sen innan och hon sa rakt ut att hon drog av kondomen för att hon ville bli gravid. Det var innan hon visste att vi var tillsammans, hon ringde nämligen mig och beklagade sig eftersom hon visste att jag var hans bästa tjejkompis. 

Knappt träffar? Tja, det får stå för dig. 
    Varför valde du att vara tillsammans med någon som har två barn skiter och dessutom är otrogen. 
Svar på tråden till er som blivit ofrivilligt pappa vad har ni för relation till barnet idag?