• Anonym (Anonym signatur)

SNÄLLA HJÄLP MIG!

Snälla hjälp mig!

Jag är en 15 årig tjej som har en bror vid 25 års åldern som missbrukar. Jag vet ej vad jag ska göra. Han började vid tonårsåldern och därefter blev ren då han fick en flickvän, jobb, körkort. För ett år sen miste han körkortet av en anledning jag inte känner till. Därefter sa han upp sig från sitt jobb. Han gjorde slut med sin flickvän för ungefär 2 månader sen, då han flyttade tillbaka hem till oss. Han går inte ut ur huset, han tar tabletter och ligger på soffan i mörkret och kollar på tv. Han får antingen ingen sömn alls eller för mycket sömn. Han säger att han vill dö. Ena sekunden är han den bror jag alltid älskade att vara med och andra sekunden skriker han på mig och mamma för att hon gömt/kastat hans tabletter. Han har bortsett från detta aggressionsproblem så det är svårt att hantera honom. Mamma sitter i ett hörn och gråter och pappa jobbar och sliter dag som natt för att försörja familjen som faller samman. Vi har ringt alla ställen som går att ringa men alla föreslår tvångsvård. Mamma är rädd för det dels för att han aldrig aldrig aldrig skulle förlåta oss och dels för att hon inte vill se honom lida. Jag har hört att tvångsvård är mycket hårt. Han har varit hos psykiatern och fått medicin som ska hjälpa honom att sova. Det är mamma som har burken och ger han endast det när han vill ha. Men idag så ville han ha burken och hon var rädd att säga nej. Snälla hjälp, jag vet inte vad jag ska göra. Jag är rädd att han ska ta en överdos när vi alla sover.

• Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP MIG!
  • Anonym (hej)

Din mamma borde få in honom till psyk på bedömning. (med ambulans kanske, eller polishjälp om han vägrar, ni får berätta vad han sagt till vården)

Det spelar ingen roll om han blir arg. Tvångsvård låter korrekt, även om det känns jobbigt. Det är inte så hemskt som det låter heller. Ofta är de rätt snälla med de som har tvångsvård.

• manfrsthlm

låt du dina päron ta hand om det där

KIK: KRILLESTHLM1
Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP MIG!