Anonym (Livets gång..) skrev 2014-11-16 17:12:49 följande:
Det är tyvärr livets gång. Tusentals barn dör i svält i Afrika varje dag och vem bryr sig om dem?
Jodå, klart man bryr sig om barn som svälter till döds. Det är förstås lika tragiskt som när något annat barn dör. Men det är ju inte TS barn, hon hade ju sörjt det svältande barnet i Afrika lika mycket om det vore hennes barn. Och som sagt så är det barnet också älskat och sörjt av någon nära som älskar det.
[quote=74351823][quote-nick]Anonym (Ts) skrev 2014-11-16 21:50:50 följande:[/quote-nick]Deras mammor bryr sig säkerligen.ingen som inte förlorat ett barn kan förstå hur en mor utan barn känner sig. Det gör fysiskt ont.
Skuldkänslor. Ja. Han hade det ju inte bra i min mage. Min moderkaka gjorde inte sitt jobb. Min kropp som skulle vara den tryggaste platsen för honom var inte det.
Jag gjorde ändå allt jag kunde. Skuld men mer sorg att jag inte kunde ge honon det bästa.[/
Du har gjort allt du kunde. Kroppen kunde inte ge pojken det som behövdes fullt ut, men det är ingenting du ska känna skuld för.
Tittat på Malou i efter tio, där pratade de om tsunamikatastrofen. Mammor som förlorat sina barn berättade om sin djupa sorg. En mamma sa att livet går inte vidare, man lever sitt liv parallellt med det gamla.
Sorgen kommer alltid finnas kvar men den kan bli mer hanterbar. Du måste få hjälp att hantera din sorg.