• STKS

gravid nr3 o mår piss

Ja, som rubriken lyder! Jag är v17 gravid med nr3 mår mer eller mindre illa. Har konstant värk i ryggen och har blivit sjukskriven redan i v15 för det samt foglossning.. Hade denna graviditet varit nr1, hade det blivit endast ett barn.. Taskigt sagt men sant!
    Jag undrar om det är fler som känner så?
    Det känns som jag bara klagar?!

• Svar på tråden gravid nr3 o mår piss
  • TheaN

Välkommen till klubben. Väntar nr2, är i V15, spyr en massa, ryggen tar död på mig, tröttheten släpper inte. Så här var det inte alls med nr1. 
    Men de säger att alla graviditeter är olika så man får väl göra det bästa man kan. Just nu så vill jag bara klaga hehehe :)

• STKS

Det är helt sjuk vad olika graviditeter... Med den nr1 var jag helt nöjd, gick i stort sett på moln... Kunde ta lååååååååånga promenader... Nr2 hade jag foglossning vid v24, men tränade, styrka tränade, sprang på löpband, långa promenader... Fick akupunktur i 8veckor... Och nu!!! PUST!!! ????

• BigMami

Samma här.. 16+5? Handlade EN påse på affären och det kändes som hela underlivet höll på att lossna och åka ner i golvet! "Jamen ursäkta mig, ska bara hämta upp mitt tappade underliv som kommer på släp".. Satans fogar!! Å visst fan åker man på en helavstämning på det MED tvååringen också som OMINST skulle åka helikoptern utanför och lät minsann alla i butiken höra det också... Jippi... Underbara måndag!

• TheaN

En grej som jag inte upplevt innan är värme. Jag är konstant varm, alltså riktigt varm. Har inte feber men det känns som om jag kokar. Går ut i linne bara för att svalka mig lite men det hjälper ej. Jag vet att man har mer blod nu och kan bli lite varm men detta är lite jobbigt.. 

Ville bara klaga lite till hehehehe :)

• BigMami

Skönt att få klaga lite Ständiga lökringar under armarna och svettränder under brösten :-/ Så himla trevligt! Spelar ingen roll hur mycket man tvättar sej... Men det har ju något gott med sej till slut

• TheaN

Jag känner det mest i huvudet, blir helt röd om kinderna och hela huvudet dunkar. 

BigMami skrev 2014-10-20 19:58:31 följande:

Samma här.. 16+5? Handlade EN påse på affären och det kändes som hela underlivet höll på att lossna och åka ner i golvet! "Jamen ursäkta mig, ska bara hämta upp mitt tappade underliv som kommer på släp".. Satans fogar!! Å visst fan åker man på en helavstämning på det MED tvååringen också som OMINST skulle åka helikoptern utanför och lät minsann alla i butiken höra det också... Jippi... Underbara måndag!

Hahahha förlåt du fick mig att skratta :) Har faktiskt inte haft foglossning så det vet jag inte hur det känns. Känner igen det med 2 åringen, har dock en 4-åring :) 
    Hoppas verkligen jag inte råkar ut för mer grejer, detta räcker liksom. Som tur blir det inte fler barn för min del så jag får väl stå ut till april :)
  • BigMami
    TheaN skrev 2014-10-21 13:27:57 följande:

Jag känner det mest i huvudet, blir helt röd om kinderna och hela huvudet dunkar. 

Hahahha förlåt du fick mig att skratta :) Har faktiskt inte haft foglossning så det vet jag inte hur det känns. Känner igen det med 2 åringen, har dock en 4-åring :) 

Hoppas verkligen jag inte råkar ut för mer grejer, detta räcker liksom. Som tur blir det inte fler barn för min del så jag får väl stå ut till april :)

Haha Den bjuder jag på Jag skulle inte heller ha fler barn efter ettan... Nu sitter jag här och väntar på nummer 4 som är beräknad i april
  • TheaN
    BigMami skrev 2014-10-21 19:36:58 följande:
    Haha Den bjuder jag på Jag skulle inte heller ha fler barn efter ettan... Nu sitter jag här och väntar på nummer 4 som är beräknad i april
    Hahaha säg inte så.. :) Jag har alltid sagt att jag ska bara ha två och jag kommer INTE skaffa fler. (Bara för det så kommer det säkert visa sig att jag väntar tvillingar på UL) 
    Min första graviditet var helt underbar, lite illamående i början sen mådde jag jättebra och bara jäste. Förlossningen från första värken tills hon var ute tog 2 timmar, heeeeelt underbart. NU, allt är bara skit, dessutom har man en 4-åring som ska vill ha allting NU. Fast hon är dock också väldigt hjälpsam men ändå. Hoppas verkligen att jag inte får foglossning. Förlossningen kommer säkert ta en vecka denna gång. :) Suck vad man är gnällig hahahaha
  • BigMami
    TheaN skrev 2014-10-21 19:50:08 följande:

Hahaha säg inte så.. :) Jag har alltid sagt att jag ska bara ha två och jag kommer INTE skaffa fler. (Bara för det så kommer det säkert visa sig att jag väntar tvillingar på UL) 

Min första graviditet var helt underbar, lite illamående i början sen mådde jag jättebra och bara jäste. Förlossningen från första värken tills hon var ute tog 2 timmar, heeeeelt underbart. NU, allt är bara skit, dessutom har man en 4-åring som ska vill ha allting NU. Fast hon är dock också väldigt hjälpsam men ändå. Hoppas verkligen att jag inte får foglossning. Förlossningen kommer säkert ta en vecka denna gång. :) Suck vad man är gnällig hahahaha

Ja tänk om det skulle vara två!? Shit pommes... Skulle gå helt bananas..

Nej det är inte roligt med alla krämpor som hör graviditeten till.. Har också fler nu än jag någonsin haft! Uäsch.. Jäkla gnällspik! Inte kul när man knappt klarar av att göra något normalt!
  • STKS

Fan vad skönt att höra att flera klagar och spyr galla, känner som en!!! ????

Man börjar mer och mer känna av foglossningen, som ett inlägg jag läste (som fick mig att skratta) f****n ploppar snart ut!! Varm har oxå börjat, fast jag vill bli varmare i fötterna istället för kinderna...

Själv hoppas jag att det går över snart, att månaderna går fort, så man kan njuta den lilla parveln

• TheaN

Snart är det vinter, hoppas på lite snö så jag kan göra snöänglar naken hahaha, lite avsvalkning :))) Vet dock inte om grannarna kommer uppskatta det. 

Måste dock säga att jag är oerhört tacksam att mina privata delar inte ploppar ut och att jag inte behöver plocka upp dem :) :) Shit, det måste verkligen kännas hemskt.

Svar på tråden gravid nr3 o mår piss