• Limaliie

Fler som är extremt trötta i slutet?

Jag är i v 38 imorgon och känner mig totalt orkeslös. Är det vanligt att känna så nu sista veckorna?

Det är ju tungt och min mage är gigantisk med högt sf-mått, klart det är jobbigt för kroppen att bära. Men att känna sig helt slut?

Mitt hb hade visserligen sjunkit till 101 för 2 veckor sedan och jag äter nu järntabletter MEN eftersom jag har ett högt ferritinvärde på 100 i början av graviditeten sa de att jag inte skulle behöva järn ens. Nu äter jag en varannan dag (niferex). Mer vågar de nog inte ge mig pga mitt höga ferritin.
    Kroppen ska ju egentligen höja hb:t själv när man har så mycket i järndepåerna.

Så egentligen borde inte tröttheten bero på järnbrist trots lågt hb....

• Svar på tråden Fler som är extremt trötta i slutet?
  • hillevie90

Jag är i vecka 35 och redan nu känner jag mig sjukt trött och då är jag inte ens särskilt stor :P. har ett sf mått på 31 cm. har ätit järntabletter rån början (duroferon) och det värdet ser bra ut så behöver inte äta mer en 1 per dag.. Men dem senaste dagarna har jag gråtit och gråtit för att jag orkar inte göra något, kan sova hur mycket som hest utan problem. hoppas att det går över vill gärna inte vara såhär trött i 5 veckor(!!)
    Känner helt kart igen känslan om att vara helt slut!
    men snart har vi bebisarna här så det är väl bara att bita ihop :)

• emmsan123

Jag är också helt sjukt trött, går in i v 38 imorgon, men jag har varit trött länge! Jag sover riktigt dåligt i och för sig, men jag kan sova en tupplur på både förmiddagen och kvällen och ändå somna halv tolv och sova till sju. Inte för att det är sju och en halv timmes sömn, många vändningar per natt blir det!

Jag har inte känt mig pigg sen nån gång i februari

Oskar mars -06, Victor -09 och en till pojk väntas sept -14
Svar på tråden Fler som är extremt trötta i slutet?