• Anonym (Sussie)

Var är min mens?

I augusti 2013 fick jag min första och sista p-spruta och sedan dess har jag inte haft nån mens. Jag har inte haft nån sexuell relation så jag vet att jag inte är gravid.
    Har tidigare använt mig av hormonspiral ett tag men den plockades ut för jag hade en hel del infektioner som minskade en del när jag tog bort den.
    Tidigare har jag haft någorlunda jämn menscykel, mens en gång i månaden i ca 5 dagar.
    Men nu som sagt så har mensen uteblivit helt sen den p-sprutan.Har ganska ont längst ner i magen emellanåt och har mycket problem med uvi, så det är svårt att veta vilken smärta som beror på vad. Kan det vara ägglossning jag känner, men borde då inte mensen komma tillbaka? 
    Jag har gjort gynundersökningen efter detta men inget avvikande har upptäckts, var ett tag sen nu.
    Är det vanligt att det blir så? Tänkte eftersom jag bara fått en spruta, eller bör man kolla upp detta?
    Kan tillägga att jag är 29 år och har 2 barn. 

• Svar på tråden Var är min mens?
  • Anonym (Sussie)

Jag har fått läkartid på kvinnokliniken den 16 juli. Men vad gör dom på ett sånt besök just när det är utebliven mens som ska "kollas"?? Är de en vanlig gynundersökning eller brukar man få ta några prover?? Tycker sånt är jobbigt.

Svar på tråden Var är min mens?