• miss september

Chicco Echo maxvikt 15 kg eller 22 kg?

Hej!
    Min dotter på snart 3,5 år väger strax över 15 kg. Man kan väl säga att hon slutat åka vagn. Men hon orkar inte gå längre sträckor (längre än 1 km) och då får vi alltid lyfta henne, vilket börjar bli tungt. I sommar kommer vi åka utomlands och tänkte att en sulky kan vara bra att ha. Vi tänkte först köpa en Chicco Liteway men den har tyvärr en maxvikt på 15 kg (vilket nästan alla sulkys har). Efter lite googlande såg vi att Chicco Echo har en maxvikt på 22 kg. Det är ju toppen! Både på Jollyroom och Lekmer stod det att maxvikten var 15 kg. Beställde en och den kom hem igår. Men på kartongen och i instruktionsboken står det maxvikt på ca 15 kg?

Är det inte en maxvikt på 22 kg alltså? Någon som har en Chicco Echo (eller någon annan som vet)?

• Svar på tråden Chicco Echo maxvikt 15 kg eller 22 kg?
  • Mitra

Ultrasent svar, men kan vara andra som söker och snubblar över denna tråd.
    Jag har köpt denna vagn och har innan dess varit i kontakt med tillverkaren Chicco, den är godkänd och testad enligt Skandinaviska kriterier för 22 kg, detta för att man internationellt inte har högre test än just 15 kg som är standard testvikt, Men här har man valt att testa den för 22 kg och den höll bra för det, därför går man i skandinavien ut med informationen att den har maxvikt 22 kg medan kartongen som är internationell fortfarande har informationen maxvikt 15 kg. Tex nämnde man när jag talade med Chicco att man skulle kunna testa någon av deras andra strollers, minns inte vilken och den skulle hålla för ca 32 kg. 

Svar på tråden Chicco Echo maxvikt 15 kg eller 22 kg?