Barnens pappa har "äntligen" åkt fast för grov rattfylla...
...utan att han skadat någon annan.
Jag lämnade honom, för två år sedan, efter 12 år, han har alltid druckit för mycket, men såklart inte velat klassa sig som alkoholist. Han har haft en hög tjänst och är extremt verbal. Då han började dricka varje dag och misshandlade mig framför våra barn, lämnade jag honom.
I mars åkte han dit för grov rattfylla, då han var på väg att hämta barnen!
Jag har genom alla år pratat mycket med hans mamma gällande hans drickande, hon har väl varit förstående, men ändå inte hjälpt mig, det har druckits mycket vin då vi haft middagar ihop. Mitt ex. har alltid fortsatt dricka efter gästerna gått hem ...och emellanåt blivit våldsam.
Han ljuger såklart både för barnen, sina föräldrar och sin arbetsgivare ang. anledningen till att han blivit av med sitt körkort. Rättegång är i juni och jag har en otrolig lust att skicka ut alla de offentliga papper jag fått från åklagarmyndigheten, till hans mamma, för att hon ska få se sanningen.
Det enda jag vill är att våra barn ska få en nykter pappa, och vill inte begära egen vårdnad, vill ju bara att han ska få hjälp.
Kommer hans arbetsgivare att bli varse om detta? Kan de få på sig att hjälpa honom?
Tacksam för svar.