• Anonym (hon)

Biomamman kommer med tomma HOT

Biomamman säger att hon skaffat en topp advokat. Det kom ett brev vi skrev ett svar och ett förslag. Det har nu snart gått 2 månader utan svar från hennes advokat. Det enda som kommer är massa tomma hot hit och dit om att hon ska söka ensam vårdnad.

Inte fan kan det ta nästan 2 månader för hennes advokat att skicka ett svar? Hon skyller detta på att de hon har en toppadvokat och att de redan har svarat. Så biomamman envisas med att fortsätta att hota istället för att skicka det där brevet.

Vad gör man och vf ljuger hon och är så feg om hon nu är så säker på sin sak?

TRAMS

• Svar på tråden Biomamman kommer med tomma HOT
  • Anonym (Anna)

Har hon ansökt on ev i tr så lär ni inte få nåt svar innan ni kallas till muntligt samtal med era ombud i tr

• Anonym (hon)

Om vad, det har inte kommit in en ansökan om ev. Hon bara hotar och ljuger en massa. Tröttsamt men hon får som hon vill..orka... vi ska skaffa en egen så kan hon leva sitt låtsas liv på sidan... Så får vi vara fria.. Vi har varandra och har det jävligt bra...orka bråka med en narcissist.... 

• Anonym (hon)

Vi har ett ombud...men vad hjälper det när hon inte gör något förutom att snacka massa skit....

• Anonym (.)

Sköt all kommunikation med henne i skrift - sms och mail, så har ni en massa ofördelaktiga saker (hot bl.a.) att visa upp ifall ni hamnar i en tvist längre fram.
    Utöver det - försök lägga så lite energi på henne som möjligt.

• Anonym (hon)
    Anonym (.) skrev 2014-04-15 10:18:28 följande:
    Sköt all kommunikation med henne i skrift - sms och mail, så har ni en massa ofördelaktiga saker (hot bl.a.) att visa upp ifall ni hamnar i en tvist längre fram.
    Utöver det - försök lägga så lite energi på henne som möjligt.
    Ja jag slutade för ett tag sen, går inte att prata med en sådan som hon. Hon är en jubelidiot. Ljuger för allt o alla som vanligt... Nej fan orkar inte bry mig mer..inte värt det.. min sambo är alltid pappa och jag alltid hans fru hur mycket hon än snackar o hatar det så vinner hon ingenting. Har precis insett att vi har det så jävla bra att om hon nu vill dra det största lasset så fine för mig... vi kan semestra och älska varandra och skaffa ett kärleksbarn så kan hon få förstöra sin sons liv ifred med sitt patetiska liv. En dag tröttnar hon, människan kan inte ens jobba eller något. Springer på akuten och fixar piller så fort hon måste ta lite ansvar, lämnar ungen på dagis fast hon är hemma hela dagarna. Ja fuck her.... nu är det dags för oss att köpa vårt drömhus och leva <3 Orka bråka mer... hon kan ju ta det till EV men det kommer hon aldrig lyckas med efter all smutskastning hon tar sig tid att göra.. ska bli u att se henne lägga den här negativa energin på sitt förhållande iställer för oss nu när vi backar oj oj oj ger det 2 månader sen är hon nog dumpad :)
  • Litet My

Man samlar hoten utan att svara på det som inte är relevant för barnet. Sedan gör man inte så mycket mer.

• Anonym (oj)

Hur många trådar om denna stackars kvinna tänker du starta?

Du verkar helt besatt av henne!

• Anonym (nm)

men herrejösses, ge dig ts. Räcker det inte med en tråd att spy galla i? 

• Anonym (hon)
    Anonym (Anna) skrev 2014-04-15 08:42:13 följande:
    Har hon ansökt on ev i tr så lär ni inte få nåt svar innan ni kallas till muntligt samtal med era ombud i tr
    Jasså, så om hon stämmer för EV så skickas inget till vårt ombud utan det går direkt till TR?
  • Anonym (Kia)
    Anonym (hon) skrev 2014-04-23 03:32:00 följande:
    Jasså, så om hon stämmer för EV så skickas inget till vårt ombud utan det går direkt till TR?

Först brukar man försöka komma överens men när det inte går skickas en stämning till tingsrätten som sedan i sin tur skickar den vidare till motparten. Har du funderat på om det skulle vara mindre jobbigt om du lät föräldrarna själva sköta det som rör deras barn? Så att du slipper bli upprörd av sådant som du upplever som hot, lögner och feghet från biomamman.
  • Anonym (hon)
    Anonym (Kia) skrev 2014-04-23 11:07:58 följande:

Först brukar man försöka komma överens men när det inte går skickas en stämning till tingsrätten som sedan i sin tur skickar den vidare till motparten. Har du funderat på om det skulle vara mindre jobbigt om du lät föräldrarna själva sköta det som rör deras barn? Så att du slipper bli upprörd av sådant som du upplever som hot, lögner och feghet från biomamman.
    Jag gör det, låter dem sköta det själv. Men hon blandar in mig och då tycker jag att jag har rätt att bli upprörd. Ingen har rätt att klampa in i mitt hem/familj/liv och kasta skit utan att jag sätter ner foten såklart. Det är inga upplevelser utan uttalade hot.
  • Anonym (Eget?)

Med "vi ska skaffa ett eget" antar jag att du menar att ni ska skaffa ett eget barn. Men sonen hon har med din sambo/man är också hans egen,och han har delat föräldraansvar för honom med sitt ex vilket han kommer ha tills pojken fyller 18, om inte längre. Menar du att han tänker skita i sin son nu och skaffa en ny familj med dig? Vilket svin till karl i så fall!

Jag begriper inte hur kvinnor som du vågar skaffa barn med män som han, rätt vad det är lämnar han dig också med ert barn och drar iväg och skaffar "ett eget" med någon ny donna. Då skaffar du dig nog en toppadvokat och drar iväg vad den nya upplever som "hotelser" ska du se. Vilken härlig framtid som ligger framför dig! Drömmer

Svar på tråden Biomamman kommer med tomma HOT