• 2morsor

någon annan som fått missfall som "fortsatt" vid nästa "mens"?

hej,
    undrar om någon annan har varit med om detta:

fick MF i v. 5+2, blödde först lite, sedan mer och mer i ungefär 10 dagar. (Pratade med Bm som konstaterade missfall och som sade att allt skulle blöda ut)
    Sen kom nästa mens igång typ en vecka för tidigt. Började som vanligt, fick sen jätteont och det kom ut slem och blodklumpar. Åkte t akuten där det konstaterades att det var resterna av missfallet som kroppen stötte ut. Enligt proverna fanns det fortfarande höga halter av graviditetshormon i kroppen. Fick medicin som skulle få kroppen att göra sig av med eventuella rester.

Kan ett missfall liksom "fortsätta" i nästa cykel också?

• Svar på tråden någon annan som fått missfall som "fortsatt" vid nästa "mens"?
  • Inelg

Det är kroppens sätt att rena ut ditt MF och det kan ta tid bara..
    Din nästa ägglossning kommer igång sen när kroppen är redo. Du kan inte få ÄL om inte alla rester är ute från ditt MF.. efter det börjar kroppen om med din cykel!
    Köp ÄL test.. super bra att ha koll på ÄL med dom. Men se till att all HCG gått ur kroppen först, borde vara bortta efter ca 2-3 veckor skulle jag tro.

Jag blev gravid fick MF v 6, blödde i 1v, HCG ur kroppen efter ca 9 dagar, sen fick jag ÄL enl cykeln, alltså 2v efter mitt MF... Stört bra.. Jag blev gravid direkt.. men dock slutade det i MF v 10..

Är iaf efter mkt om och men gravid nu igen i v 24 :)

Svar på tråden någon annan som fått missfall som "fortsatt" vid nästa "mens"?