• Neysie

V 36, följas åt sista tiden?

Har gått 36v nu med barn nr 2 och bara väntar på att något ska hända. Första barnet kom i v 39 och det gick fort så är lite nervös över att det ska gå ännu fortare den här gången. Någon mer som går och väntar, vore kul att följas åt sista tiden. :)

• Svar på tråden V 36, följas åt sista tiden?
  • bf2014
    Tessou skrev 2014-02-01 08:53:12 följande:
    Jag ska dit den 14:e, får hoppas det blir sista mötet.. Innan RUL så hade jag räknat ut BF till den 14:e, så man vet ju aldrig..
    okej Ja jag hade bf 4e feb före rul. sen blev jag flyttad till 6:e.
    när är du beräknad utefter rul?
  • Tessou
    bf2014 skrev 2014-02-01 09:10:08 följande:
    okej Ja jag hade bf 4e feb före rul. sen blev jag flyttad till 6:e.
    när är du beräknad utefter rul?
    Har BF 18:e efter RUL.
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • bf2014
    Majbaby2011 skrev 2014-02-02 21:25:58 följande:
    Nu börjas det.... 
    oj så spännande, hoppas på bebis nu då!
  • Tessou
    Majbaby2011 skrev 2014-02-02 21:25:58 följande:
    Nu börjas det.... 
    Spännande!!
  • Neysie

Våran bebis kom i fredags efter igångsättning. Så skönt att han är här nu och att slippa gravidmage och allt som följer.

• bf2014
    Neysie skrev 2014-02-03 17:44:52 följande:
    Våran bebis kom i fredags efter igångsättning. Så skönt att han är här nu och att slippa gravidmage och allt som följer.
    Grattis! Varför blev det igångsättning?
  • Neysie

Bebisen var lite slö i magen så vi åkte in och kolla ctg och då tyckte läkaren det var lika bra att sätta igång det. Var tydligen lungt på förlossningen med så vi var 2 st som blev igångsatta. ;)

• bf2014
    Neysie skrev 2014-02-04 04:04:54 följande:
    Bebisen var lite slö i magen så vi åkte in och kolla ctg och då tyckte läkaren det var lika bra att sätta igång det. Var tydligen lungt på förlossningen med så vi var 2 st som blev igångsatta. ;)
    okej. hur märkte du skillnad på rörelsemönstret? vilken vecka var du i? jag tycker ju att bebisen rör på sig generellt mindre sedan 1-2 v tillbaka - just på dagtid, men kvällstid när man ska sova är det ett herrans liv. bör man vara observant på detta?
  • Neysie

V40+0. När jag vaknade i fredags så kände jag direkt att bebisen inte rörde på sig, på morgnarna brukar den vara helvild annars. Gjorde alla "knep" man ska ta till; dricka söt kall saft, buffa på magen osv men den vägrade röra på sig så jag ringde in till förlossningen och de tyckte jag skulle komma in. När vi kom dit så hade den börjat röra pyttelite på sig men väldigt slött. Under ctg så rörde den oxå på sig men inte tillräckligt tyckte läkaren. Även under förlossningen hade den "sovmönster" sa dem. Jag fick dock aldrig veta varför den var slö, fanns avföring i fostervattnet vet inte om det kunde bero på detta.

Igångsättningen baserades nog mest på att jag ändå var fullgången och tappen mogen och öppen så det var ändå på G.

Man ska väl alltid ta minskade rörelser på allvar.

• Miss MJ
    Tessou skrev 2014-01-31 12:01:10 följande:
    Grattis!!

Var nyss till BM, och bebisen är fortfarande inte fixerad, men nu är den ruckbar iaf.. för 10 dagar sedan var den rörlig. Så det går framåt! SF-mått på 33 cm så hon tror på en liten bebis.
    Tack igen! Glad

Hoppas som sagt att din också är på väg snart om inget hänt nu vill säga. Glad
  • Tessou
    Miss MJ skrev 2014-02-04 16:02:43 följande:
    Tack igen! Glad
    Hoppas som sagt att din också är på väg snart om inget hänt nu vill säga. Glad
    Nej du, jag har 2 veckor kvar till BF idag men räknar med att gå över!
    Neysie skrev 2014-02-04 12:15:31 följande:
    V40+0. När jag vaknade i fredags så kände jag direkt att bebisen inte rörde på sig, på morgnarna brukar den vara helvild annars. Gjorde alla "knep" man ska ta till; dricka söt kall saft, buffa på magen osv men den vägrade röra på sig så jag ringde in till förlossningen och de tyckte jag skulle komma in. När vi kom dit så hade den börjat röra pyttelite på sig men väldigt slött. Under ctg så rörde den oxå på sig men inte tillräckligt tyckte läkaren. Även under förlossningen hade den "sovmönster" sa dem. Jag fick dock aldrig veta varför den var slö, fanns avföring i fostervattnet vet inte om det kunde bero på detta.

Igångsättningen baserades nog mest på att jag ändå var fullgången och tappen mogen och öppen så det var ändå på G.

Man ska väl alltid ta minskade rörelser på allvar.
    Det kanske står i din förlossningsjournal varför den var slö? Om inte så tycker jag du ska fråga, annars kommer du nog bara gå och fundera...

• Majbaby2011

Min bebis kom den 3/2! En vecka försenad. En jättefin liten pojke som mest äter och sover.

• bf2014
    Majbaby2011 skrev 2014-02-14 19:11:55 följande:
    Min bebis kom den 3/2! En vecka försenad. En jättefin liten pojke som mest äter och sover.
    Grattis!
  • Tessou
    Majbaby2011 skrev 2014-02-14 19:11:55 följande:
    Grattis!!
  • Miss MJ
    Neysie skrev 2014-02-03 17:44:52 följande:
    Grattis till bebisen! Och skönt att slippa graviditetsbesvären.
  • Tessou

Det kom nyss rosa slem när jag var på toa (ursäkta infon!!) är det slemproppen?

• Mamma1978

Hej allesammans
    Skrev lite i början av denna tråd men sen har jag mest läst och inte varit så aktiv på fl då jag inte mådde så bra i slutet av graviditeten.
    Den 5/2-14 föddes våran Benjamin, v 38+6 med planerat snitt. En liten skruttkille på 2916g och 47cm.

Cecilia-98 Filip-04 och Benjamin 140205
Svar på tråden V 36, följas åt sista tiden?