• cucciola78

Äntligen gravid men missfall

Vet inte var jag ska börja. Jag och in sambo har kämpat i över 2 år för att bli gravida, påbörjat en utredning som inte hittat några fel på mig, medans min sambo har något nedsatt spermakvalitet. Han fick för ca 2 månader sedan en vitaminkur och jag upptäckte för en vecka sedan att jag var gravid!
    Helt otroligt, jag hade nästan tappat hoppet! Tyvärr blev inte glädjen långvarig.. Började blöda i torsdags och min gyn konstaterade att mitt HCG värde hade sjunkit rejält. Innebär bara en sak, missfall. Känner mig så jkla deppig och less på allt. Varför ska det vara så svårt för en del av oss! Är det någon som varit med om liknande och hur lång tid tar det att återhämta sig? Jag blöder fortfarande men min gyn sade att det är normalt och att min mens borde komma tillbaka om ett par dagar..

• Svar på tråden Äntligen gravid men missfall
  • Bimbo
    cucciola78 skrev 2013-11-11 09:09:48 följande:
    Vet inte var jag ska börja. Jag och in sambo har kämpat i över 2 år för att bli gravida, påbörjat en utredning som inte hittat några fel på mig, medans min sambo har något nedsatt spermakvalitet. Han fick för ca 2 månader sedan en vitaminkur och jag upptäckte för en vecka sedan att jag var gravid!
    Helt otroligt, jag hade nästan tappat hoppet! Tyvärr blev inte glädjen långvarig.. Började blöda i torsdags och min gyn konstaterade att mitt HCG värde hade sjunkit rejält. Innebär bara en sak, missfall. Känner mig så jkla deppig och less på allt. Varför ska det vara så svårt för en del av oss! Är det någon som varit med om liknande och hur lång tid tar det att återhämta sig? Jag blöder fortfarande men min gyn sade att det är normalt och att min mens borde komma tillbaka om ett par dagar..

Måste kännas hemskt.. men du blev åtminstone gravid.... ge inte upp hoppet!!
  • aj 378

Vi försökte i två år. Fick två missfall men sen en perfekt liten son! Ge inte upp! Massa kramar

• knasen21

Hej! Jag är i vecka 8 och står på kö till IVF då vi haft svårt att få barn, har inte vågat avboka IVF än trots att vi har tid där nästa vecka.... Tänkte avboka idag, men först ville jag kolla att teststickan visade två streck idag också. Till min förskräckelse så var teststrecket mycket svagare än när jag testade i v. 5 och 6! Är det ok? Någon som vet? Jag är snart 41 och rädslan för missfall är jättestor. 

• aj 378

Jag hade svagare test efter starka och allt gick bra så du ska se att det går vägen! Håller tummarna, lycka till!!! :)

Svar på tråden Äntligen gravid men missfall